چگونه یک اجرای نما را به زمین بزنیم

در اغلب سیستمهای نمای خشک به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند . همخوانی داشته باشد. لازم به ذکر است که این چسب مانند یک ماده الاستیک عمل می کند و توانایی جذب حرکات ارتعاشی قطعه کارشده و زیرسازی را دارد. شما باید به خوبی هر یک از بخش های متنوع نمای ساختمانی را از هر نظر به خوبی بررسی کنید تا بدانید آن نمای انتخاب شده چه ویژگی ها و قابلیت هایی دارد. همچنین رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگی و چوب در اجرای نمای خشک از دیگر ویژگی های این سبک می باشد . از طرف دیگر کاهش وزن ساختمان، باعث کاهش قیمت تمامشده ساختمان خواهد شد. بررسی کیفیت اتصال پروفیل ها در تمامی مراحل نماکاری اهمیت دارد، اما در نمای سنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در صورت وجود نقص در اجرای نمای ساختمان با نمای سنگی، وزن نما بیشتر خواهد شد و در صورت اشتباه احتمال خرابی و خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت. اما در حال حاضر در بین این پوشش ها دو پوشش سرامیک و سنگ های نما گوی سرقت را از دیگران ربوده اند. Data was g​enerat ed  by behsaznama C᠎ontent Gen​erat​or Demov ersion᠎.

نمای خشک نمایان

6. مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه : هسته مرکزی ورق ها به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا در مقابل شکستگی و یا ترک خوردگی هایی که بر اثر فشار های احتمالی در هنگار نصب بر آن ها وارد میشد مقاومت هستند. این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است که از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. استفاده از این نما، مانع از ورود رطوبت و آب شده و امکان گردش هوا را به وجود میآورد. در حالت کلی اجرای نمای ساختمان در چندین مرحله اجرا می شود که شامل طراحی نما، زیر سازی نمای ساختمان و اجرای نما است. نمای ساختمان نباید به صورتی طراحی شود که جلوی ورود نور به ساختمان را بگیرد و با برای باز و بسته شدن درب و پنجرهها مشکلی ایجاد کند. برای مثال اگر طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به صورتی در نظر گرفته شود که درب پارکینگ کوچک باشد، ممکن است برای ساختمانهای با تعداد نفرات و ظرفیت بالا مشکل ایجاد کند. در این روش پلاک های سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که در شیار ایجاد شده در ضخامت سرامیک قرار میگیرد نصب و رگلاژ می شوند و در انتها اسکوپ ها به بخش زیرسازی آلومینیومی متصل می گردد.

یک راهنما به نمای خشک در هر سنی

در این روش ورقهای کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که نصب و پیاده سازی آن با سرعت نسبتا خوبی انجام میشود. نصب صفحه عایق بر روی دیوار ساختمان پروفیلهای حامل عمودی با استفاده از میخ پرچ بر روی صفحات ال شکل نصب میشوند. معمولاً در نمای خشک مصالحی که قرار است پوسته ساختمان را تشکیل دهند, باید از دیواره اصلی فاصله داشته باشند. نمای کامپوزیتی ساختمان در سالهای اخیر مورد استفاده زیادی قرار گرفته است. پوشش نمای ساختمان با پنلهای بزرگ يا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت اکثراً ۴ میلیمتر میباشد که از دو لایه ورق آلومینیوم تشکیل شده و هسته داخلی آنها از جنس مواد پلیاتیلن یا مواد معدنی ضد حریق می باشد و همچنین پوشش رویه ورق های کامپوزیت آلومینیوم از جنس رزین PVDF، اصطلاحاً(Aluminum Composite Panels) یا ACP خوانده میشود. با توجه به استقبال بسیار زیاد و افزایش روز افزون استفاده از این نمای ساختمانی میتوان به کیفیت بسیار بالا و همچنین نداشتن هر گونه محدودیت در طراحی و پیاده سازی این محصول پی برد. با توجه به پیشرفت ماشین آلات در زمینه ساخت شیشه، کاربرد شیشه نیز در نماهای مدرن ویلا به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نما های تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار گرفته می شدند.

انواع روش های نمای خشک

برای نصب این پنل ها از تجهیزات فلزی مانند ریل، اتصالات پیچ و مهره ای استفاده می شود لذا جهت اجرا نیاز به مطالعات مهندسی دارد. رنگ ورق های آلومنییوم کامپوزیت تقریبا به صورت آزادانه و توسط کارفرما تعیین میگردد و میتوان گفت که محدودیتی جهت انتخاب رنگ وجود ندارد. از این روش برای اولین بار جهت نصب سنگ در برجهای بلند در آمریکا استفاده گردید. همچنین شما برای اجرای نما به روش ملات نیازی به مطالعات مهندسی ندارید و می توانید از استادکار کمک بگیرید. در طراحی نما و اجرای نمای خشک به اصطلاح دست شما در انتخاب مصالح باز می باشد و می توانید هر نوع مصالحی قابل استفاده برای طراحی نما و طراحی داخلی بنا را در هر اندازه و ابعادی از ضخامت ۵ تا ۵۰ میلیمتر استفاده نمایید از مصالح پرکاربرد و رایج در اجرای این نما می توان به ورق کامپوزیت ، سرامیک خشک پرسلانی و غیره اشاره کرد . شکرت معماریای که کار بلد باشد امنیت بنای شما را تضمین خواهد کرد. در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرکت طراح و مجری نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید