چیزهایی که باید درباره کرتین وال بدانید

در روش نصب خشک سرامیک نما نمایان visible، تنها یک نوع پروفایل بصورت عمودی بنام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آن قرار گرفته و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه می دارد. این روش از نظر اجرایی ساده ترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن ارزان ترین و سبک ترین روش نیز می باشد. ویژگی دیگری که از این مصالح می توان مطرح کرد این است که سطح آن ها بسیار براق و نیمه صیقلی می باشد که همین موضوع باعث شده که استقبال بیشتری از این مصالح به عمل آید چرا که همین سطح براق موجب راحت تر تمیز کردن سطوح ساختمان ها می گردد و براق بودن آن باعث می شود که فضا زیبا تر به نظر بیاید. از واشرهای پلاستیکی مقاوم در برابر ضربه بین بست و مصالح غیرمشابه (مانند فولاد یا مصالح سیمانی یا ریل های آلومینیومی) برای جلوگیری از واکنش های گالوانیک و تراز کردن و همسطح کردن بست، استفاده می شود . این متریال علاوه بر مقاومت در برابر ریزش، از قیمت مناسب و به صرفهای برخوردار است. ᠎This art ic le w​as done by behsaznama C on te​nt Gen erator​ Dem oversi on!

راهنمای مخفی کرتین وال

در واقع با توجه به تنوع بسیار بالا و مقاومت خوبی که سنگ های ساختمانی از آن برخوردار هستند، بسیاری از افراد در میان متریال های مختلف به منظور پیاده سازی نمای داخلی و خارجی ساختمان، بهره گیری از سنگ نما را ترجیح میدهند. از سوی دیگر بلوک شرقی با بیش ترین شفافیت طراحی شد زیرا ارتباط پروژه با شهر است و افراد پیاده می توانند هنگام عبور از خیابان مجاور آن را ببینند. سرامیک به عنوان سرامیک و صنعت وابسته گفته می شود. کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند. یکی دیگر از مصالح سیستم خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد. با توجه به آنکه کرتین وال جزء اجزای ساختمان به حساب نمی آید، می توان آن را از متریال های سبک وزن ساخت تا هزینه های جاری ساختمان کم شود. رانرها که T شکل هستند توسط براکت ها که اتصالاتی L شکل می باشند به سازه پیرامونی ساخته شده از قوطی آهنی متصل می شوند. نوع، موقعیت و تعداد مهارهای براکت ها به دیوار پشتیبان بستگی به مشخصات مکانیکی اتصال و نیروهای منتقل شده از نما به دیوار پشتیبان توسط اتصال دارد .

اتصالات نمای خشک

Data has ​be᠎en gen​er​ated wi᠎th behsaznama Con​tent Gene​ra᠎tor DEMO​.

دتایل نمای خشک

بست ها جهت اتصال پروفیل ها به یکدیگر و همچنین اتصال براکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. استرچ متال به کار رفته در پروژه چارسو از آهن با ضخامت ۲.۵ میلیمتر و با رنگ پودری الکترو استاتیک با ضخامت بسیار بالا کیفیت های بالایی به نمای ساختمان می دهد. به عنوان مثال در مورد بناهای قدیمی بومی، این موضوع که چه چیزی باید از قسمت بیرونی این ساختمانها قابل مشاهده باشد، توسط مقرراتی با مضمون رنگهای استفاده شده و عناصر مدرن و امروزی اضافه شده در بخش بام و شیروانی، تعیین میگردد. ابعاد بست و نوع اتصال دهنده و فواصل نصب بست ها به ساختمان با توجه به بارهای وارده بر نما باید محسابه شود . بست ها باید از فولاد ضد زنگ ساخته شوند. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. ۱۲- رنگ آمیزی مجدد ساختمان ها در مواقع لزوم ، چند سال پس از ساخت ساختمان ، تحت شرایط جوی و محیطیرنگ ساختمان دچار تغییرات فیزیکی و شمیایی شده و کیفیت و حالت مطلوب اولیه خود را از دست داده و نیاز به بازسازی ( رنگ آمیزی مجدد )دارد.

همچنین از لحاظ زیبایی شناسی در نمای ساختمان که یکی از مهم ترین بخش های طراحی هر ساختمان می باشد نمای یکدست دیگر استفاده نمی شود بلکه از ترکیب متریال ها استفاده می شود. بدلیل ارتفاع کم این کلیپس ها که چهار گوشه یک سرامیک ۱۲۰×۶۰ را دربر می گیرند در ارتفاع بالاتر از ۳ متر مشهود نبوده و در عین حال می توان این کلیپس ها را همرنگ با سرامیک رنگ نمود. متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به نحوه نصب نمای خشک آن بخشیده است. یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است. گچ و رس مواد بسیار متداول است و سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اکنون با دیدگاه های جدید (مانند فناوری نانو) ، در مقیاس اتمی و سلول واحد می توان در این مواد تغییراتی ایجاد کرد ، بنابراین خواصی دارند که قبلاً نداشته اند.

نمای خشک سنگ

 Th is po᠎st was written with the help ​of G​SA Conte᠎nt Ge nerator DE MO .

دیدگاهتان را بنویسید