چیزی که همه درباره نحوه نصب نمای خشک دوست ندارند و چرا

اما باید بدانید این نما زیرسازی ها و اقلام جانبی دیگر نیز دارد و در هزینه های استفاده از آن باید لحاظ گردد. استفاده از رنگ های نامتعارف و ناهمگون با محیط ممنوع است. همچنین در نمای رومی (نمای کلاسیک) با استفاده از سیمان می توان جزییات و تزیینات بیشتر و زیباتری نسبت به سنگ ایجاد نمود (سیمان بری) که تهیه همین ابزارها در سنگ بسیار گران قیمت خواهد بود. معماری سنتی ایرانی راهکارهای بسیاری برای اجرای تزیینات و گره های آجری ابداع کرده است که هنوز هم می توان در مدرن ترین ساختمان ها از آن استفاده کرد. در شهرهای سنتی ایران می توان شاهکارهای بسیاری در زمینه آجرکاری یافت. ساختمان در غروب و همچنین نمای شب بسیار جلوه گری خواهد کرد. معمولا از شیشه در سطوح وسیع استفاده می شود؛ زیرا علاوه بر این که به تامین نور فضاهای داخلی کمک شایانی می نماید، ترکیب شفافیت آن با نورپردازی در شب جلوه ای چشمگیر به بنا می بخشد. نمای ویلا می تواند در اننواع سبک و متریال بنا به خواست و سلیقه کارفرما طراحی و ساخته شود. به صورت کلی این متریال امتیاز بالایی به خود اختصاص می دهد. ᠎This c​ontent has  be en w​ritten  wi᠎th G​SA᠎ Content Generat᠎or DEMO !

اجرای نمای خشک در ایران

طراحی نما ویلا برای طراحان کاری دلپذیر و محبوب است؛ چرا که پس از تعیین محل قرار گیری ساختمان، با توجه به سبک بنا، خواست کارفرما و جهت گیری های جغرافیایی این کار صورت می گیرد و مانند طراحی نماهای شهری نیست که نیاز به هماهنگی با نماهای مجاور و اخذ مجوزهای کمیته نما و غیره داشته باشد. طراحی نمای مسکونی با توجه به مصالح رایج و مجاز در منطقه و در نظرگیری بودجه کارفرما و نیز تطابق مناسب با فضاهای داخلی پلان صورت می گیرد. برای کاربری ها مسکونی و تجاری به هیچ عنوان این متریال توصیه نمی شود. اجرای این متریال به صورت خشک است و به راحتی امکان تعویض دارد. نصب آبچكانها و قرنیزهای شیبدار برای ممانعت ازنفوذ آب و رطوبت بداخل ساختمان تمیز كردن سطح زیرین نما قبل از نما كاری در صورت استفاده از نماهای آجری، برای جلوگیری از جذب آب ملات توسط آجرهای نما، زنجاب كردن آجرها و نیز بكارگیری ملات با نسبت آب و سیمان و ماسه و آهك مناسب با قدرت چسبندگی و مقاومت مناسب. در نحوه نصب نمای خشک به صورت مشهود، بستهایی که مصالح را نگه میدارند، از بیرون دیده میشوند (برای پوشاندن این بستها میتوان آنها را رنگ کرد).

سه راه‌ها شما ممکن است نمای خشک در ساختمان بدون سرمایه گذاری خیلی زیاد از زمان شما

این مرحله برای حمل و جایگذاری راحت تر سنگ ها در موقع نصب انجام میشه. به دو مورد از شایع ترین نشانه های شل شدن سنگ های نما اشاره کردیم که می بایست با مشاهده حتی یک مورد از نشانه های بالا با شرکت مقاوم سازی و محکم سازی سنگ نما تهران تماس گرفته و با پیچ رولپلاک نما با طناب از خطرات بعدی جلوگیری کنید . اما برای کاربری های مسکونی و اداری کوچک یا فضاهای تجاری، با توجه به قیمت زمین، ریسک سرمایه گذاری و سایر موارد که قبلا اشاره شد انتخاب این متریال یک اشتباه بزرگ خواهد بود. در این مورد باز باید به سبک معماری توجه کنیم، یعنی تصمیم گیری در مورد سبک طراحی نما تا حدود زیادی می تواند متریال های نماسازی را مشخص کند. پیش از اینکه مهندس معمار، طرح نما را انجام بدهد، باید از ضوابط آشنایی کامل داشته باشد. ظرایف و هارمونی در این نما بسیار واجب است و طراح باید بسیاری از موارد را از جمله رنگ آجر، هارمونی، بافت ها، ترکیب با سایر متریال ها و سایر موارد را در طرح خود اعمال کند. متداولترین مواد برای اتصال شیشهها، متریال استنلس نصاب نمای خشک استیل است.

برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب پایینی دارند که حداکثر 0.5 درصد است و به همین دلیل میزان چسبندگی ملات سیمان به این نوع از مصالح در حد بسیار پایین و حتی صفر است. با توجه به همین نکته در طراحی سعی بر این است تا حد امکان فریم ها و سازه های مرتبط نمایان نشود، که این امر نسبتا هزینه های بیشتری به پروژه اضافه می کند. حالآنکه روشهای نوین اجرای سیمان نما مثل شاتکریتها و پاششهای حرفهای تا اندازه زیادی این مشکل را برطرف میکند. اگر سنگ مناسبی برای نما انتخاب گردد، این متریال می تواند تا سال ها ظاهر خود را حفظ کند و در برابر شرایط جوی بسیار مقاوم خواهد بود. نوع انعکاس نور و بافت صیقلی، این متریال را گزینه عالی برای نمای رومی و نمای مدرن کرده است. در یک کلام نمای ساختمان مسکونی باید به گونه ای باشد که محیطی سرشار از آرامش و امنیت را برای ساکنین فراهم نماید. نمای ساختمان باید بتواند معرف هویت آن باشد؛ برای مثال نمای یک بنای اداری باید دارای هویت اداری و نمای یک بنای مسکونی باید دارای هویت مسکونی باشد. تعیین متریال مناسب برای نمای بنای اداری بسیار مهم است و تاثیر شگرفی در مخاطب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید