کار هنری نمای کامپوزیت را با این سه پیشنهادات درک کنید

از جمله ویژگی ها و مزایای کانکس کامپوزیتی نسبت به دیگر مصالح متداول در ساخت کانکس می توان به تنوع و ماندگاری رنگ در برابر هرنوع شرایط جوی و حتی تابش مستقیم نور خورشید در طول چندین سال اشاره نمود چرا که معمولا رنگ های متداول که در نمای سازه های پیش ساخته استفاده می شوند پس از مدتی بر اثر تابش بیش از حد خورشید تا 50 درصد دچار رنگ پریدگی می شوند و این درحالی است که رنگ کامپوزیت ها تا حداقل 20 سال بدون کوچکترین تغییری پایدار می ماند و دلیل آن نیز استفاده از رزین همگن کننده رنگ به ورق آلومینیومی و جلوگیری از پوسته شدن آن و همچنین کیفیت بسیار بالای رنگ های مورد استفاده در ورق کامپوزیت می باشد. 90 درصد سبک تر از سنگ تراورتن و گرانیت، 85 درصد سبک تر از سیمان و 70 درصد سبک تر از شیشه. زیرا همان طور که ذکر شد، نمای کامپوزیت از ورقه های آلومینیومی سبک تشکیل می شود که در برابر باد های شدید ممکن است دچار تغییر شکل شوند. انواع نماهایی که امروزه باتوجه به هدف ساخت نما ( مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و ….) و شرایط اقلیمی و اقتصادی بیشترین کاربرد را دارند عبارتند از: نمای سنگ (مصنوعی و طبیعی)،شیشه ای، کامپوزیتی، بایرامیکسو آجری که در این مقاله به توضیح مختصری درباره هریک از این نماها و معایب و مزایای آنها پرداخته می شود. Data h᠎as been generat ed  by behsaznama Content Generator D em᠎ov​ersion.

قیمت نمای کامپوزیت ساختمان

انواع مختلفی از نمای خشک وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها نمای کامپوزیت است. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر تجربه کافی در ترکیب رنگ های ورق کامپوزیت ندارید این بخش کار را به سلیقه طراحان گروه صنعتی آذین کانکس بسپارید تا چند گزینه با رنگ بندی زیبا برای کار شما پیشنهاد کرده و از میان آنها انتخاب کنید چرا که هزینه های تعویض ورق ها پس از تکمیل کار و در صورت براورده نکردن رضایت شما زیاد خواهد بود و بهتر است ریسک نکنید. استفاده از ورق كامپوزيت آلومينيوم را مي توان از جمله موارد اجراي صنعتي نما برشمرد. سیستم برق کشی به دو صورت روکار با داکت و به صورت توکار با استفاده از لوله های سیم کشی قابل اجراست. در ابتدا به تعریف چلنیوم میپردازیم: چلنیوم: فلزی زیبا و براق که از ترکیب آلومینیوم و استیل ساخته شده است و مقاومت و دوام آلومینیوم و زیبایی استیل را دارا می باشد که در رول های 30 تا 50 متری در بازار موجود است. ورقهای کامپوزیت با توجه به ضخامت، نوع آلیاژ آلومینیومی لایهها، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی دارد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا میباشد.

آنچه باید درباره نمای کامپوزیت و چرا بدانید

ورق های کامپوزیت مورد استفاده در نمای کانکس دارای تنوع رنگ بسیار بالا بوده که خود از مزیت های این نوع محصولات محسوب می گردد و ما قادر خواهیم بود انواع رنگ های عمومی و ترکیبی و حتی کد های متالیک و استیل کروم و استیل طلایی و حتی طرح چوب و آجر را انتخاب کرده بدون اینکه نگران رنگ پریدگی آن در اثر تابش نور خورشید و یا فرسوده شدن آن در مجاورت باران های اسیدی و رطوبت هوا باشیم. انواع ورق کامپوزیت و تفاوت و کاربردهای آن چیست ؟ پروژه نمای کامپوزیت مجتمع فردوس غرب در هشتگرد از این ورق مرغوب استفاده شده است. امروزه از آجرهاي نسوز كه داراي كيفيت و دوام قابل قبولي است در نما استفاده مي شود. پايين بودن دوام آجر و كاهش كيفيت آن به مرور زمان همواره يكي از نقطه ضعف هاي منبع آجر بوده است. در مقایسه با نمای شیشه ای نیز با در نظر گرفتن انعطاف پذیری ورق کامپوزیت و وزن آن این نما کابرد بیشتری دارد .

همانطور که ذکر شد ورق های کامپوزیت وزن کمی در حدود ۶-۵کیلوگرم درهر مترمربع دارند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن است. البته، هر کدام از ورقههای کامپوزیتی، کیفیت متفاوت و کاربرد مشخصی دارند. رنگ های کامپوزیت، ۱۵ سال گارانتی دارند. از دیگر ویژگی های این نوع بنا می توان به مقاومت بسیار خوب آن درمقابل زلزله اشاره کرد. از ویژگی این روش نصب این است که هر طرحی را با این روش می توان اجرا کرد و در صورت آسیب به یک از پانل ها آن را می توان جداگانه تعویض نمود. تعویض آن کار بسیار دشواری است و تخریب یک نمای رومی بسیار هزینه بر است ، بنابراین اگر فکر می کنید نمای محل مورد نظر شما باید با تغییر دکوراسیون تغییر یابد انتخاب عاقلانه ای خواهد بود. سپس بايد براي نوع نورها، شدت و جهت انتشار آن ها تصميم گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید