کسب درآمد 398 دلاری/ روز استفاده از نمای سنگ

قیمت مناسب ظاهراً از تنها مزایا آن است اما دوام نمای کنیتکس بدلیل مواد نامرغوب آن بسیار پایین بوده و در کوتاهترین زمان بعد از نصب از شکل خود خارج شده و نما را دچارنقص می نماید. اما بهطورکل میتوان با هزینهای کم، نمایی بسیار باشکوه ساخت. سنگهای تراورتن با توجه به داشتن بافت متخلخل قابلیت چسبندگی بسیار بالایی دارند. یکی دیگر از دلایل استفاده از سنگهای تروارتن در نمای رومی کیفیت بالای این سنگهاست و اینکه به مرور زمان دچار رنگپریدگی و از دست دادن زیبایی ظاهری نمیشوند. در قرن ۱۹ میلادی با توجه به افزایش طرفداران معماری رومی، این سبک خارقالعاده به کشور آمریکا نیز راه یافت و همچنان در سراسر جهان یکی از محبوبترین سبکهای معماری به شمار میرود. نمای رومی از جمله شاخصترین سبکهای معماری متعلق به رم باستان است که در قرن ۹ میلادی اوج گرفت. در بناهای تاریخی از جمله تخت جمشید که از آثار فاخر و معروف جهانی در دوره هخامنشیان است، برخی از المانهای سبک رومی دیده میشود. این ویژگیها در خانواده سنگهای تراورتن بخوبی دیده میشود و ما میتوانیم با توجه به معماری ساختمان، شرایط و موقعیت آن و همچنین میزان بودجه، با توجه به سلیقه خود یکی از انواع سنگ های تراوراتن را انتخاب کنیم.

سرامیک نمای خشک

بیشتر سنگ هایی که در ساختمان سازی از آن ها استفاده می شود از خانواده سنگ های رسوبی هستند. سنگ مرمریت از جمله سنگ های شناخته شده در ساختمان سازی است که بیشترین کاربرد آن در ساخت نمای داخلی ،سنگ فرش های محوطه ساختمان ها، کف و پله های ساختمان می باشد. سنگهای مرمر و گرانیت از جمله سنگهای لوکس و شیک هستند که قیمت گرانی نیز دارند. همچنین به دلیل داشتن تخلخل کافی از چسبندگی بسیار بالایی برخوردارند. از طرفی به دلیل صاف بودن تراورتن برای پوشاندن کف و پیشخوان بسیار مناسب میباشند. در این مقاله بهترین سنگ نما برای نما رومی را به شما معرفی کردیم. همچنین به دلیل وجود منابع فراوان از سنگهای تراورتن قیمت بسیار مناسبی نیز نسبت به مرمر، گرانیت و مرمریتها دارند. تا اینجا درباره دلیل اهمیت استفاده از سنگها برای نمای رومی خواندیم. در ایران نیز افرادی که به ساخت خانهها و ساختمانهای اشرافی و لوکس علاقه دارند از سبک معماری رومی برای نمای بیرونی ساختمان پیروی میکنند. This conte​nt h as been gen erat​ed ​by behsaznama Content Generat or ᠎DE​MO​!

پس بهتر است به فکر انتخاب سنگ دیگری باشیم که در کنار داشتن ویژگیهای یک سنگ نمای خوب، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. سنگ مرمریت تنوع رنگی بالایی دارد. نماهای سنگی از گذشته جزو نماهای زیبا و مقاوم محسوب میشوند، این نوع نما علاوه بر استحکام و مقاومت، بر زیبایی ساختمان نیز می­افزایند و جلوه و شکوه زیادی را به نما میبخشد، همپنین از جمله مزیت هایی که نمای سنگی دارد این است که می تواند به صورت تک و چند مصالحی اجرا شود، برای مثال می توان نمای سنگی را همراه با مصالحی همچون آجر، شیشه، فلز، کامپوزیت و … برای مثال اگر از سنگهای مرمر برای نمای رومی استفاده شود، با توجه به نحوه تشکیل سنگ مرمر و ساختاری که این سنگ در طرح، رنگ و فشردگی دارد به مرور زمان درخشانتر و زیباتر میشود. شاید در نخسین نگاه این گونه برداشت کنیم که سبک رومی باعث زیبایی ساختمان میشود. سنگهای تراورتن سبک هستند و جزء سنگهای متخلخل محسوب میشوند. برخی از المانهایی که در نمای رومی که با سنگ ساخته شده است بیشباهت به سبک معماری ایران باستان نیست. انتخاب هر یک از این روش ها، به نظر شخصی شما بستگی داره. همچنین استفاده از فرایند UV و اپوکسی بر روی یک سنگ نیز میتواند در قیمت گذاری آن تاثیرگذار باشد.

اتصالات نمای خشک

همچنین وزن مناسب، تراورتنهای را بهترین سنگ نما برای نمای رومی تبدیل کرده است. مهم ترین عوامل برای انتخاب مناسب در هر مرحله از اجرا، صرفه جویی در زمان، هزینه به همراه بالاترین کیفیت می باشد. سنگهای معادن دهبید شیراز زیبایی منحصربهفردی دارند و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. آیا طرحهای کلاسیک را مانند نما رومی میپسندید یا اینکه به سبکهای مدرن یا معاصر تمایل دارید؟ نمای رومی در سالهای اخیر به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده است. سنگهای تراورتن با توجه به عملکرد منحصربهفردشان، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند به همین خاطر به یکی از محبوبترین سنگهای ساختمانی بین معماران و سازندگان ساختمانها تبدیل شدهاند. آب به راحتی در آنها نفوذ نکند. ارتفاع این پلهها کوتاه است و بهراحتی میتوان از آنها بالا رفت. سنگ تراورتن از لحاظ استحکام از مقاومت بالایی برخوردار است و بهراحتی با سیمان و بدون نیاز به اسکوپ به دیوار نما میچسبد . در کاخ آپادانا هر یک از سه ایوان کاخ را به کمک ۱۲ ردیف ستون ساخته بودند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید