کسب و کار پر رونق می خواهید؟ از نمای خشک اجتناب کنید!

در نتیجه این نما جهت مناطق معتدل و مرطوب، همچنین مناطق سردسیر گزینه مناسب نمی باشند. سنگهای مورد استفاده در ساختوساز باید دارای ویژگیهایی از جمله استحکام و دوام، فاقد ترک و همچنین فاقد لکههای نرم تحت تأثیر هوا باشند. همچنین به دلیل قیمت زیادی که دارد بهتر است برای ابزار زنی و کارهای حجمی استفاده نشود. تخت جمشید امروزه در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی شهر مرودشت و ۷۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز در استان فارس قرار دارد. دیدنیهای اطراف تخت جمشید نیز مانند این منطقه آثار و بناهایی بسیار زیبا و پر اهمیت از دوران پادشاهی هخامنشیان و دیگر پادشاهیهای دوران ایران باستان، بهخصوص دوره ساسانیان دارند.منبع عکس: smarttiz.comمحوطه نقش رستم در شمال مرو دشت و در فاصله ۶ کیلومتری از شمال تخت جمشید از برجستهترین دیدنیهای استان فارس به شمار میرود که یادگارهایی از دوران حکومت ایلامیان تا دوران ساسانی را در بر دارد. این مجموعه ارزشمند در فاصله ۷۳ کیلومتری شمال شرقی تخت جمشید قرار دارد و در کیلومتر ۲۰ سعادت شهر در بزرگراه سعادت شهر-صفا دشت واقع شده است.مجموعه پاسارگاد شامل بناهای تاریخی برجستهای مانند آرامگاه کوروش، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، آرامگاه کمبوجیه و بسیاری کاخها، آب انبارها و کاروانسراهای دیگر میشود. البته برای سنگکاری نما و دیوار تنها از ملات دوغابی استفاده میشود.

سیستم های مدرن نما

یا حتی باعث میشود ساختمان نشست کند.2-میزان و مقدار سیمان و نوع ماسه ای که در پشت سنگ استفاده میشود تناسب باید حدالامکان رعایت شود.اگر از ماسه شسته شده مناسب استفاده نشود بعد از مدت کوتاهی باعث جدا شدن و ریزش سنگ خواهد شد.3- دوغاب حاصل شده اگر به صورت صحیح استفاده نشود باعث ایجاد شوره بر روی سنگ خواهد شد.4- پاک بودن پشت سنگ مهم است اگر سطح پشت سنگ تمیز نباشد باعث میشود سیمان و ماسه به پشت سنگ خوب متصل نشوند.5-اگر به جای استفاده از سیمان و ماسه که موارد چسبنده به پشت سنگ هستند از سیمان خشک استفاده شود بعد از مدتی سنگ از محل خود به پایین کنده خواهد شد. نمای آجری فضای دلپذیر و دلپذیری را ایجاد می کند و از آنجا که ضریب انتقال حرارت کم آن نقش زیادی در عایق بندی حرارتی ساختمان دارد. امروزه با پشرفت تکنولوژی مصالح متنوعی برای ساخت نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود که یکی از محبوب ترین آنها طراحی نمای سنگ و اجر است که میتواند تعادل را به گونه ای در نمای بیرونی ساختمان ایجاد کند زیرا سنگ عنصری سرد و آجر عنصری گرم است و در ترکیب با یک دیگر باعث ایجاد تعادل در نمای بیرونی ساختمان میشوند.

دتایل اجرای نمای خشک

This was gen᠎erated by G SA C​on​te᠎nt Generat​or Demoversion!

هزینه اجرای نمای خشک

که می توان به مهم ترین محصولات تولیدی کیان برنا یعنی موزاییک پلیمری، واش بتن، بتن اکسپوز، قلوه سنگ، آجر رستیک و دال بتنی پیش ساخته اشاره کرد. تولید کالای اصیل و با کیفیت، تیم جوان و متخصص، قیمت همیشه رقابتی، فرآیند سفارش گذاری آسان و تحویل مطمئن بار دلیل ماندگاری کیان برنا در این سال ها بوده است. سنگ گرانیت نوعی سنگ آذرین است. با این وجود ویژگیهای ساختاری سنگ گرانیت برای اجرا در نمای ساختمانها بسیار ایده آل است. انتخاب سنگ نما ساختمان، یکی از کارهای حساس و باظرافت است و بهتر است روی انتخاب سنگ نما، زمان کافی بگذارید، زیرا این انتخاب روی زیبایی و درخشش ساختمان تاثیر بسزایی دارد و یک انتخاب صحیح می تواند به چشم نوازی زیباتر ساختمان شما کمک کند. در واقع می توان گفت نمای خارجی هویت و شناسنامه یک ساختمان است و نقش بسیار زیادی در زیبا و چشمگیر به نظر رسیدن آن دارد. تنوع زیادی در سنگها و مخصوصاً در طرح و رنگ آنها وجود دارد. همانظور که می دانید سنگ تراورتن به دلیل داشتن مقاومت قابل قبول، برش پذيری و صیقل پذيری ایده آل، زیبایی ظاهر، وجود تخلخل جهت چسبیدن کامل و یکپارچه شدن با ملات، از جمله پر مصرف ترین و ایده آل ترین سنگ های ساختمانی از جمله نمای مدرن و کلاسیک و محوطه سازی به شمار مي رود و انواع مختلف تراورتن ها بر حسب رنگ تقسيم بندی می گردند.

سنگهای صنعتی ایناب از ترکیب مجدد سنگ دانههای مقاوم طبیعی با مواد پلیمری و پیگمنتهای معدنی، تحت تکنـولوژی های فناورانه و جدید به وجود میآید. استفاده از سنگ در نما های ساختمانی از مدتها پیش مورد توجه معماران و ساختمان سازان قرار گرفته و همواره محبوبیت خود را حفظ کرده است. سلام جناب آقای مرادیان ،خدمات خانه طرح صرفا در زمینه طراحی است. در این بخش ۱۵ نمای ساختمان سنگی ویژه نمای کلاسیک را برای شما کاربران خانه طرح آماده و بررسی نموده ایم .در پست قبلی به مجموعه ۲۰ نمای سنگ ساختمان – نمای رومی پرداخته بودیم که می توانید برای دیدن نماهای بیشتر سری به این پست نیز قیمت نمای خشک بزنید . زیباترین نماها برای خانه ها به طور سنتی ، آجرها با ملات پیوند می خورند ، که مخلوطی از سیمان ، شن و آب است ، اما امروزه با پیشرفت در معماری ، می توان با استفاده از سیستم نمای خشک ، نمای آجری را اجرا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید