کسب و کار پر رونق می خواهید؟ از نمای سنگ اجتناب کنید!

حال در اینجا پرسشی که ممکن است در ذهن شما نیز بوجود آمده باشد این است که بین تعداد زیاد سنگ های تراورتن بهترین سنگ تراورتن نما رومی چه ویژگی های دارد و چگونه باید باشد؟ در این میان علاوه بر نصب اصولی انتخاب سنگ مناسب برای نمای ساختمان در جلوگیری از ریزش و عدم تداوم طولانی مدت آن تاثیر بسزایی دارد. سطح سنگ نما باید صاف، یکدست و با قابلیت ظاهری مناسب (طرح، رنگ و رگههای مشخص) باشد. ترک، لب پریدگی، شکستگی و شیار و حفره در سطح سنگهای به کار رفته برای نمای ساختمان وجود نداشته باشد. سنگ های مرمریت با ساب و براقیت فوق العاده در سطح خود می تواند در کنار سنگ پله یا کف فرش مشابه در داخل ساختمان یک ترکیب زیبا را خلق کند و یا با استفاده از سنگ گرانیت یکی از محکم ترین و ماندگارترین مصالح جهان هستی را برای زیبا سازی ساختمان خود از آن خود کنیم. گذر زمان این را ثابت کرده است که انسان همیشه طبیعت را بیشتر از ساخته دست خود دوست داشته است، استفاده از سنگ نما ساده از قدیم تا به امروز در نمای ساختمان رواج داشته است و همیشه با سبک های مختلفی در کشور و جهان به اجرا در آمده است، ولی نکته اینجاست که در قدیمی ترین ساختمان ها نیز حتی با اجرایی مبتدی و ساده نیز این سنگ است که هر وقت به آن بنگرید چیزی جز هنر مخلوق و زیبایی طبیعت را در آن مشاهده نمی کنید. This da​ta h​as be en c reat ed with G​SA Content G​enerator Dem᠎oversion.

نمای خشک در ایران

سنگ های نما از جنس های مختلفی از معادن کل کشور استخراج شده و به چرخه ی فرآوری و ساختمان سازی می رسند. برای اجرای سنگ نمای ساختمان در این حالت میتوان از یک دیوار پشتیبان از جنس آجر، بتن و بلوک استفاده کرد. در این حالت به قابی که از اعضای مجزا برای اتصال سازهها تشکیل شده استاد و قالبهای از پیش ساخته با ابعاد بزرگ متصل شده به پشت بند خرپا گفته میشود. نمای رومی در واقع به نماهایی گفته می شود که در آن از جزییات و المان های متعددی مانند ستون ها، صراحی، قرنیز های رومی و قوس های گرد و عریض استفاده شده است. سپس گیرههای مخصوص و پین مانند را به پشت سنگ اصلی متصل کرده و آن را بصورت کشویی وارد شاسی میکنند. نوع دریل برای سوراخکاری و انجام مقاوم کردن سنگ نما باید دریلی باشد که تنش های بی جا به سطح وارد نکند. سنگها باید در برابر سایش مقاوم باشند در مناطقی که طوفان شن وجود دارد با شرایط اقلیمی آن باید سنگی خریداری کرد که دارای این ویژگی باشد. برش کاری، صیقل کاری و چکش کاری بر سطح آنها انجام شده و در برابر ضربه مقام شده باشند. برش ساختمان نیز چنانکه از اسمش پیداست، پس از برش خوردن ساختمان در یک صفحه عمودی یا افقی آن چیزی که در پس آن دیده میشود را نشان میدهد.

ما به عنوان متخصصان درزمینهٔ نصب سنگ، به شما اطمینان میدهیم که تیم ما به دلیل تجربه و مهارت طولانی، کارهای نصب سنگ نمای ساختمان را به صورت حرفهای و کارآمد انجام میدهد. 2. ۲.سنگی مناسب نما است که بتوان با دستگاههای موجود آن را صیقل و برش داد. اثرات به جای مانده از برش کاری مثل خاک و پودر سنگ را تمیز کنید. ورق کامپوزیت دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی اعم ازاشعه آفتاب، باد، باران و برف می باشد.ورق کامپوزیت رنگ های متفاوت و جذابی را داراست که پیمانکار و طراح ساختمان با توجه به شرایط و کاربرد ساختمان آن را انتخاب می کند.ورق کامپوزیت بسیار انعطاف پذیر می باشد و می توان آن را به اشکال مورد نظر تبدیل کرد.نمای کامپوزیت قابل شست و شو است و می توان بعد از آلودگی و کثیف شدن آن را تمیز کرد.وزن ورق کامپوزیت نسبت به سنگ نما بسیار کمتر می باشد و حمل آن آسان تر است. در برابر عوامل طبیعی، تغییرات آب و هوایی و مشکلات محیطی مقاومت بالایی داشته باشند. همچنین درصورت کدرشدن و بروز مشکل ، به دلیل امکان آب بندی و ساب پذیری مجدد ، می توان آن را به روزهای اولش بازگرداند که این خود مزیتی بزرگ است .ازآنجایی که نمای سیمانی از ترکیب موادی همچون آهک ، سیلیس ، رس و اکسیدهای معدنی تشکیل شده است ؛ به لحاظ مقاومت و دوام ، به هیچ عنوان قابل قیاس با سنگ نیست .

کوارتزی ماسه سنگ سیلیسی بسیار سختی است و دگرگون میشود که دوام بسیار بالایی دارد ظاهری بلوری شبیه گرانیت دارد از این رو معمولا با گرانی اشتباه گرفته میشود. بعنوان مثال سنگهای مانند تراورتن و گرانیت در اجرای سنگ نمای ساختمان اگر اسکوپ نشوند زیاد دوام ندارند. اگر قرار است در بازارهای بین المللی معامله شود ، باید استانداردهای كیفیت سخت گیرانه ای رعایت شود. سنگ نمای ساختمان اگر درست و به جا انتخاب شده و با طراحی زیبا و اجرایی استاندارد به کار گرفته شود می توان گفت هیچ چیزی نمی تواند زیبایی آن را خراب کرده و سنگ را از بین ببرد. قابهای استاد برای حداکثر جا به جایی نسبی مجاز در طبقات طراحی و طول آن اندازه طبقات بوده ولی قابهای خرپا بر اساس عرض دهنه سازه یا ارتفاع طبقه ساخته میشوند. زمین لرزه، نشست زمین، جا به جایی ساختمان، عدم استفاده از چسب و ملات مناسب، انبساط و انقباض حرارتی و برودتی از سری مواردی بوده که منجر به ریزش و جداشدن سنگ نمای ساختمان میشوند. از نمای بیرونی ساختمان که عبور کنیم میرسیم به سنگ نمای داخلی ساختمان، که رابطه ی مستقیمی با روح و روان انسانی دارد که در آن زندگی میکند. چند نکته مهم و اساسی در هنگام نصب و اجرای سنگ نمای ساختمان در انواع مختلف وجود دارد که توجه به آنها در جلوگیری از ریزش و افتادن نمای سنگی تاثیر بسزایی دارد. This w as created ᠎by behsaznama Content  Ge nera tor ​DEMO᠎.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از سرامیک پرسلانی ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید