کلید اجرای نما

به عنوان مثال، باید هنگام انتخاب سنگ نما در مناطق پرباران به جذب آب و جذب رطوبت آن توجه کرد. سنگ نما در لیست گرانترین مصالح ساختمانی قرار دارد و این امر به دلیل هزینه بالا و فرایند زمانبر حمل و نقل و نصب آن است. یکی از انواع سنگ نمای ساختمان که زیبایی خاصی دارد، سنگ مرمریت است. هر چه سنگ نماهای ساختمان از نظر نمای ظاهری و جنس در ردهبالاتری جای گیرند؛ از قیمت بیشتری در مقایسه با انواع دیگر برخوردار هستند. شاسی کشی یا همان آهن کشی نمای ساختمان مهمترین مرحله در اجرای نمای ساختمان است. ازآنجاییکه سنگ در نمای داخلی کمتر در معرض عواملی همچون گرما، سرما، رطوبت و گرد و غبار قرار میگیرد، حساسیت در انتخاب آن کمتر است. حال مهم ترین مشخصه های نمای رومی استفاده از جزییات زیاد و پیچیدگی آن می باشد. متریال مورد مصرفی در نما را باید از نظر های مختلفی مانند دوام، کیفیت و هزینه ، نوع نما و شرایط اقلیمی باید بررسی گردد که بعد از بررسی این ویژگی ها اجرا کننده بهترین متریال را برای نما انتخاب و استفاده می کند. بسته به قابلیتهایی که از نوع سنگ انتظار میرود برای ساختمان میتوان گزینه مناسب را انتخاب کرد. This was creat ed by G SA C᠎ontent​ Gen erator D​emoversi​on.

همچنین نور آفتاب باعث از بین رفتن شفافیت آن می گردد.

علاوه بر این، سنگ در نمای داخلی بیشتر به عنوان دکوراسیون کاربرد دارد، بنابراین، به جای توجه به عواملی مثل استحکام و دوام میتوان به ویژگیهایی از جمله رنگ، طرح و بافت آن بیشتر توجه کرد. بنابراین، نظافت سنگ نمای ساختمان تأثیر بسزایی در زیبایی و جلوه آن دارد. همچنین نور آفتاب باعث از بین رفتن شفافیت آن می گردد. این نوع سنگ نما در نواحی گرمسیر بسیار کاربرد دارد و به دلیل رنگ روشن نور آفتاب را بازتاب کرده و از جذب گرما جلوگیری میکند. ولی گزینههای دیگری هم وجود دارند که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد. امروزه تنوع بالایی از سنگ نماهای ساختمان وجود دارد. سنگهای مقاومی هستند که علاوه بر مقاومت بالا، تنوع رنگی بالایی نیز دارند. به همین دلیل باید متریالی انتخاب شود که در مقابل خیلی از عوامل مخرب، مقاومت بالایی داشته باشد. بارزترین ویژگیهای تراورتن عبارتاند از: سبک خاص، مقاومت در برابر آب و اشعههای خورشید، ماندگاری و ثبات رنگ بالا، متخلخل و سازگار با محیطزیست، مقرونبهصرفه، راحتی در نظافت و پولیش و تعمیر. مانند کشور ما، ایران، که سبک نمای بیرونی و داخلی ساختمانها در شمال ایران و جنوب ایران با یکدیگر کاملا متفاوت هستند.

ثابت شده است که نگهداری و دوام سنگ نسبت به دیگر موادی که در نمای ساختمانها استفاده میشود، بسیار آسانتر است و زیبایی ظاهر ساختمان را برای مدت طولانی تضمین میکند. از طرفی هم این سنگ دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح است و سلیقههای زیادی را پوشش میدهد. از خصوصیات سنگ نمای چینی یا کریستال این است که نسبت به گرانیت چسبندگی بالاتری دارد، اما چسبندگی آن نسبت به تراورتن پایینتر است. وقتی در حال نگاه کردن به ساختمانی هستیم، در ابتدا نمای آن برای ما جلب توجه میکند. این نوع سنگ نمای ساختمانی زمانی که خیس شود ایجاد لغزندگی میکند به دلیل صاف بودن سطح تراورتن برای پوشاندن کف مناسب نمیباشند. اما اطلاعت اولیه در رابطه با این موضوع کمک میکند تا انتخاب بهتری بتوان داشت. ایجاد بازشوهایی مثل پنجرهها نیز کمک میکند که نما از حالت صلب در بیاید. این نقاط شامل لبهها و گوشههای دیوارها، درها و پنجرهها و نردهها، و پلهها و ستونها است. مورد قابل توجه این است که باید حتما به معایب و مزایای متریال و مصالح مورد نظر توجه کرد که چه متریالی مناسب تر است.سنگ در نمای ساختمان بسیار شیک می باشد اما دارای مزایا و معایبی است.سنگ وزن زیادی دارد و حساسیت بسیاری در نصب دارد. ​This a᠎rticle was written by behsaznama  C᠎ontent Gener ator DE᠎MO.

بسیاری از طراحان و معماران، این نوع سنگ را دوست دارند و طرفدران زیادی دارد. کمتر کسی پیدا میشود که این سنگ را نشناسد. البته در گذشته از این سنگ بیشتر استفاده میکردند اما به علت وزن بالا، قابلیت اکسید شدن در مقابل آهن و چسبندگی پایینی که دارد، امروزه کمتر از آن استفاده میشود. یعنی در طول زمان رنگ آن تغییر نکند و از کیفیت خوبی برخوردار باشد. طیف رنگ سنگ نمای چینی بسیار محدود و معمولاً به رنگ سفید است. در زمان خرید سنگ آنتیک باید دقت کنید که وزن بسیار کمی داشته باشد؛ یکی از ویژگیهای اصلی سنگ آنتیک مرغوب و اصل این مورد است. از انواع سنگهای آنتیک که برای نمای ساختمان به کار برده میشود، سنگ گیوتین است. معماری رومی، یک سبک شناخته شده در جهان است. در یک روش دیگر می توانید سنگ ها را در راستای لایه ها برش داده و از این طریق شکلی خاص به نمای ساختمان سنگی بدهید. روش اسکوپ سه پایه مانند روش قبل انجام می شود. در حالت کلی اجرای سنگ نما به دو حالت کلی، تر و خشکهچینی انجام میگردد. اما سنگ کوارتزیت، سخترین و مقاوم ترین سنگ است و برای سنگ کاری داخل ساختمان در بخش نما، راه پله استفاده میگردد. Th is data w᠎as w​ri tt en by behsaznama C onte᠎nt G enerator DE MO᠎!

با دنبال کردن سه مرحله آسان، سرامیک نمای خشک نتایج بهتر را دریافت کنید

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت بهساز نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید