کلید نمای خشک

این سیستم از مجموعه کاملی از اجزاء با عملکردی استاتیکی جهت اتصال پوشش خارجی نما به سازه بنا و نهایتا” تحمل بارهای وارده بالاخص نیروی باد ساخته شده است. در بین انواع نمای ساختمان ، نمای کامپوزیت یکی از پر طرف دار ترین نمای ساختمانی است. پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند گردید و پس از آن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می شود. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه شده و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. ورق آلومینیوم کامپوزیت اولین بار در کشور آلمان و در سال ۱۹۶۹ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

شیوه ساختمان سازی آجری با تیرآهن که در سال های پیش تر با اختلاف بسیار زیاد بالاترین سهم را در ساخت و ساز کشور در اختیار داشته روند نزولی سریعی دارد. در ساختمان سازی به قسمت بیرونی یک ساختمان که بیشتر در معرض دید قرادارد نما گفته میشود. برای دیدن عکس های بیشتر از نمای کامپوزیت پیشنهاد میکنیم حتما پروژه های انجام شده توسط آکاد را مشاهده بفرمایید. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

انتخاب آجر نما به سلیقه و طراحی انجام شده توسط مهندسین معمار بستگی دارد، گاهی اوقات ترکیبی از سنگ و آجر نما با هم اجرا می شود. در انتخاب مصالح و پروفیل برای زیرسازی نمای ساختمان مواردی مانند نبشی کشی، ریسمان کشی و اجرای زیرسازی صورت می گیرد. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. این امر باید با دقت کافی صورت پذیرد. در این سبک که به سبک اروپایی نیز شهرت دارد، از لایت ترین رنگ های برای میکاپ استفاده می کنند. به همین منظور، سالهای زیادی را صرف آزمون و خطا خواهند کرد تا بالاخره به یک جایگاه حرفهای و درست دست پیدا کنند. نمای بیرونی جایگاه های سوخت ، فرودگاه ها ، نمای بانک و … ۳- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود و لی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند. This data was c᠎reated ​by behsaznama C᠎ontent  Generat᠎or ​DEMO.

امروزه اغلب از آجر نما نسوز در نمای ساختمان اجرا می شود که طراحی زیبایی دارد، ولی هزینه آن کمی بالاتر می رود. مقایسه قیمت آجر نما با هزینه های مواد دیگر ساختمان می تواند در ابتدا گیج کننده به نظر برسد. بسته به جنس این تجهیزات ممکن است هزینه ای که باید برای آن صرف بشود نیز بالا و پایین شود. این روش بسیار سریع تر و ایمن تر از روش ملاتی است بخصوص در ساختمان های مرتفع. این روش در دو نوع مختلف اجرا می گردد . این نوع سرامیک جزء سرامیک های پیشرفته ی پرسلانی بوده و به روش اکستروژن تولید می شوند. به طور کلی سرامیک را می توان در جزء مصالح زیبا و با دوام قرار داد. تولید یک مرحله ای : فیبرهای پیش خردشده در میکسر بعد از اختلاط با بقیه مواد و ویبره شدن در قالب مربوطه ریخته شده و آماده تولید در مرحله نهایی می شود این شیوه تولید به دلیل بهرهگیری از قالبهای متعدد، برای تولید ساختارهای کوچک معماری در مدتزمان کوتاه بسیار تطبیقپذیر و ایده آل است . نمای کلاسیک یا رومی ساختمان، برگرفته از معماری کلاسیک رومی و یونانی است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهساز نما لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید