کلید نمای سنگ

بعد از این کار دوغاب ماسه و سیمان را به پشت سنگ ریخته و سنگ ساختمانی را به نما می چسبانند. سنگهای گرانیت صیقلی زیباترین نوع سنگ ها هستند که موجب انعکاس نور و ظرافت و زیبایی خاصی در سنگ ها می شود این سنگ ها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند از نوع ایرانی های ساختمانی می توان به گابرو اشاره نمود که اصطلاحا به آنها گرانیت های سیاه می گویند. این روش یکی از رایج ترین روش های محکم کردن سنگ نما به نمای خارجی می باشد. زیرا بعد از این مرحله باید دوغاب به بخش های پایینی نفوذ کند و اگر این اسکوپ ها به صورت افقی چسبانده شوند دوغاب به بخش های پایینی راه پیدا نخواهد کرد. جهت اجرای نمای رومی متریال مختلفی وجود دارد که مهم ترین و رایج ترین آن ها از گذشته تاکنون سنگ های ساختمانی بوده اند یا به عبارتی می توان گفت: نمای رومی با سنگ های طبیعی شناخته می شود. C on᠎te nt has been gener​at ed with the help of G SA  Content Gener᠎at or D᠎emover᠎sion​.

از مهمترین ویژگی های سنگ نما چسبندگی آن است.

برخی از سنگهای آذرین سرد و سخت مثل گرانیت، کوارتز و دیوریت در عمق زمین وجود داشته و ممکن است بعدها در معرض فرسایش قرار گیرند درحالیکه انواع دیگر سنگها همانند گدازه بازالتی و دیگر رسوبات آتشفشانی به سطح زمین منتقل میشوند(مانند ریولیت). برای نصب آن باید مانند اغلب روش ها شیاری در سنگ ایجاد شود و بعد از قرار دادن و چسباندن اسکوپ در شیار اقدام به نصب سنگ نما بر روی سطح ساختمان کنند. ازآنجاییکه در اغلب ساختوسازهای داخلی و بیرونی ساختمان برای دکوراسیون و زیبایی از سنگ نمای ساختمان استفاده میشود لذا شناختن انواع سنگ نمای ساختمان و آشنایی با ویژگیهای آنها ضروری میباشد. این سنگها بر روی یک ملات نصب شده اند و یک سقف مسطح برای ساختمان ایجاد می کنند که امکان استفاده از روشهای جدید سنگ در زوایا و اشکال هندسی مختلف را فراهم می کند ، این روزها شاهد دیدگاه های اشمنیدیان هستیم که ما از انواع طرح ها و اشکال مختلف برای زیباتر شدن نمای خانه ها هستیم. از مهمترین ویژگی های سنگ نما چسبندگی آن است. در کل شعار راپل کاران در این روش از کار در ارتفاع چه سنگ بریزد چه سنگ نریزد جهت استحکام و مقاوم سازی آن باید اقدام نمود .

مجری نمای سرامیک خشک

از دیرباز از روش ملاتی برای نصب و اجرای نمای سنگی استفاده می شود. Scale: این دستور برای تغییر مقیاس در اتوکد است و در نقشهکشی بسیار کاربرد دارد. سنگهای رسوبی بسیار متنوع بوده و در رنگ، بافت و ترکیبات متفاوت وجود دارند. سنگهای استخراجشده از معدن با توجه به مشخصات کاربرد آنها در ابعاد مختلف برش دادهشده و برای نماکاری ساختمان آماده میشوند. در روش سیم مفتول برای چسباندن سنگ به ملات در دو طرف سنگ دو عدد شیار به وسیله ابزار مخصوص ایجاد میکنند. زمانی که سنگ دارای حداقل میزان چسبانندگی باشد و به سختی به ملات بچسبد باید از روش سیم مفتول از جنس گالوانیزه استفاده کرد. به همين دليل ممكن است به مرور زمان ملات پشت سنگ خشك شده و چسبندگی بين ملات و سنگ از بين رفته و سنگ سقوط كند كه در حالت سنگ نما مي تواند خطر آفرين باشد. نکته مورد توجه این است که سنگ باید عاری از هرگونه ترک، شیار، رگه های سست، پوسیدگی و شکستگی باشد.لازم به ذکر است که هرچه سنگ نفوذ پذیری بیشتری نسبت به آب داشته باشد مقاومت کمتری در برابر آلودگی دارد و سریع تر به راحتی می شود. قیمت انواع سنگ نما در اصفهان برای شما عزیزان تهیه شد تا با مقایسه بهتر، بتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید.

1-سنگهای گرانیت و مرمریت را اسکوپ کنید.

در ادامه مطلب با انواع نما سنگی ساختمان به سبکهای مختلف آشنا میشویم. طرح و رنگ این نوع سنگ با بهترین سرت رنگی هم در هنگام نصب به طور یکنواخت در نمی آیند و باز هم بازی رنگ در آنها دیده می شود. این نوع از سنگ نمای ساختمان بسیار لغزنده هستند، خصوصاً هنگام خیس شدن. توجه کنید که خط هر کدام از اجزای ساختمان را در لایه مربوط ترسیم کنید تا هنگام تکمیل نما سردرگم نشوید. تا این مرحله از کار، عناصر ضروری نما که در پلان مشخص شده بودند، همه در نما ترسیم شدند. در اتوکد خطوط و منحنیهای بسیاری در نقشهها وجود دارد که گاه مجبورید همه یا برخی از آنها یا حتی یکی از آنها را انتخاب کنید. 1-سنگهای گرانیت و مرمریت را اسکوپ کنید. مرمریت نوعی سنگ نمای ساختمان است که ظاهری شیشهای داشته و در برابر گرما و سرما و خصوصاً رطوبت مقاومت کمی دارد. سنگ نما تراورتن شفاف، روشن، براق، و بسیار صاف است و میتواند نور را منعکس کند به این دلیل گاهی با سنگ مرمر اشتباه گفته میشود.

You’ll از ما متشکریم – 10 نکته در مورد نصاب نمای خشک باید بدانی

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت شرکت های نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید