کل اطلاعات برای درک نمای سنگ

پیش از خرید سنگ نما برای ساختمان باید از ویژگی برخی از سنگ ها و قدرت ماندگاری آنها در آب و هوای مختلف را بدانید. در این مقاله بهترین سنگ نما برای نما رومی را به شما معرفی کردیم. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین سنگ نما برای آب و هوای مرطوب شمال را معرفی کنیم. در ادامه برای شما سنگ های پر کاربرد در نماکاری ساختمان رو معرفی کردیم. به همین دلیل یکی از گزینههایی که همیشه این مزایا را دارد، سنگ معرفی میشود. برخی از سنگ ها بعد از نفوذ آب از بنای ساختمان جدا شده و می ریزند. در نهایت سلیقه و نیاز افراد می تواند گزینه مناسب برای نمای ساختمان را مشخص دتایل اجرای نمای خشک کند. با مطالعه این مقاله سنگی را برای نمای ساختمان انتخاب خواهید کرد که در برابر نفوذ آب، باران های شدید، هوای مرطوب و شرجی و نمناک ماندگاری قابل توجهی دارد. به همین دلیل با توجه به شرایط جغرافیایی باید نسبت به انتخاب و خرید سنگ نما اقدام نمود. قاعدهٔ برونگرایی را نمیتوان به معماری بناهای عمومی همهٔ تمدنها و اعصار نسبت دهیم. هر کدام از این دو گزینه دارای ویژگی هایی می باشند که می توان هر کدام از آن ها را با توجه به انتظاری که از یک نمای سنگ یا سرامیک داشت انتخاب نمود. Th᠎is a rticle was generated  wi​th t he ​help of behsaznama Con​tent  Ge nerato r  DEMO .

نما های خشک

سنگ و سرامیک از گزینه های متداول برای ایجاد نما می باشند. استفاده از سرامیک در نمای ساختمانی یکی از بهترین و متداول ترین گزینه های است که امروزه در نمای ساختمان ها استفاده می شود. این روش مانع از سقوط سنگ های ایستاده در هنگام زلزله، بارندگی، سرما، گرما و . سنگ نما باید در برابر تابش نور خورشید دچار رنگ پریدگی نشود. اگر تخلل سنگ ها با روکش مناسب از بین نرود در فصل های سرد سال به دلیل یخ زدگی در شکاف ها باعث ترکیدن سنگ و آسیب آن خواهد شد. برای حرکت دادن خط، آن را با کلیک انتخاب کنید و سپس کلید «M» را فشار دهید. 2. برای انتخاب سنگ باید به ویژگیهای ساختمان توجه کنید و طبق آن از کارشناسان کالا مشورت دریافت کنید. اما همه سنگ ها توانایی مقابله با رطوبت و نم شدید هوا را ندارند. انواع سنگهای مصنوعی و طبیعی برای تریین این ستون ها استفاده میشود.این تزیینات ستون با استفاده از سنگهای صخره ای و صیقل نخورده، سنگهای مرمر، گرانیت، تراورتن صیقل خورده مرسوم میباشد. بین انواع سنگ های طبیعی که استخراج می شوند سنگ هایی است که آهک و جذب آب کمتری دارد.

در مناطق سردسیر که احتمال بارش برف و یخبندان در آنها وجود دارد از سنگ هایی استفاده می شود که تخلخل کمتری دارند زیرا یخبندان باعث متلاشی شدن سنگ نما خواهد شد. ویژگی های خاصی دارند که بسته به جنس و نوع آن ها متفاوت می شود این ویژگی ها شامل وزن بالا با دوام و مقاوم بودن پایدار در برابر نور خورشید مقاوم در برابر رطوبت تنوع رنگ مقاوم در برابر آلودگی هستند. قبل از نماکاری باید عمر مفید ساختمان تخمین زده شود، سپس با توجه به آن سنگ نما انتخاب گردد. سنگ گرانیت همانند سنگ مرمریت، سنگی محبوب در بین مردم و سازندگان میباشد. سنگ های ساختمانی هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند اما هر کدام از آنها در آب و هوای مختلف تغییر شکل می دهد یا بر اثر عوامل فرسایشی طبیعت دچار خرابی و آسیب می شوند. حداقل عرض سنگ بادبر 200 میلی متر ، حداقل ارتفاع سنگ بادبر 150 میلی متر و حداکثر بار سنگ 40 میلی متر ، حداقل ضخامت سنگ نمای ریشه دار 150 میلی متر و سنگ پلاک نما 20 میلی متر باید باشد .

در واقع نمای ساختمان را می توان معرف زیبایی و کلاس هر ساختمانی دانست. هر ساختمان با توجه به اینکه از چه مصالحی در آن استفاده شده است و در چه موقعیت جغرافیایی ساخته شده است می تواند از مصالح متفاوتی برای نما استفاده شود. در ادامه مطلب با انواع نما سنگی ساختمان به سبکهای مختلف آشنا میشویم. موریس در کتاب تاریخ شکل شهر خود میگوید که کلیساها صحن یا جلو خانی مستقل به نام پارویس در جلوی سردر خود داشتند برای همین نمای اصلی آنها فقط برای مراجعین قابل مشاهده بود. سنگ های طبیعی دارای محدودیت در طرح و رنگ می باشند در صورتی که سنگ های مصنوعی را می توان با تنوعی از رنگ و طرح مشاهده کرد. استفاده از سنگهای ساختمانی و تزیینی در ایران دارای سابقه ی طولانی است. افراد بسیاری که به ساخت ویلا یا آپارتمان در شهرهای شمالی ایران مشغول هستند، برای ایجاد نمایی چشمگیر از سنگ های نمای زیبا و خاص استفاده می کنند. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. ، بدون تغییر رنگ و بدون تخریب ، و با ایجاد لایه ای نفوذی در برابر رطوبت و انواع تشعشعات مضر خورشیدی محافظت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید