گزارش بی طرفانه سؤالات بی پاسخ را در دتایل اجرای نمای خشک آشکار می کند

اگر قصد دارید بهترین سنگ نما را برای خرید، انتخاب کنید ما در این مقاله از هلدینگ ساختمانی سپنتا شما را راهنمایی میکنیم تا بتوانید بهترین سنگ نما ها را برای نمای بنای ساختمان خود انتخاب کنید و تنها به توصیه های دیگران اکتفا نکنید، درضمن با مطالعه این مقاله با مزایا و معایب انواع سنگ نمای ساختمان و کاربرد آنها و راهنمای خرید سنگ نما آشنا خواهید شد. سنگ هایی مثل مرمریت و مرمر و لایم استون در معرض نور خورشید، رنگ خود را به مرور زمان از دست خواهند داد و این سنگ ها برای نمای بیرونی که در معرض مستقیم خورشید هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شوند. از سنگ های مقاوم به شمار می رود که برای دیواره های داخلی و نمای بیرونی ساختمان به کار می رود. 7. فرآوری و کار با تراورتن در ابعاد فضایی مختلف بسیار راحت است. بتن اکسپوز بسیار مقاوم است و به آسانی می توان ازآن در این مکان ها استفاده بهینه ای داشت. زیرا برخی از سنگها آنقدر محکم هستند که نمی توان آنها را صیقل و برش داد. همچنین گاهی برخی از متخصصان سنگکاری بعد از مشاهده وضعیت ساختمان، نوع سنگ و در نظر گرفتن جزئیات، قیمت و روزهای اجرای کار را اعلام میکنند.

تکامل طراح و مجری نمای خشک

Th​is content w᠎as do᠎ne with the  help ​of behsaznama نمای خشک در ایران Content G​ener at᠎or D᠎emoversi on!

یک راه تشخیص سنگ خوب از نامرغوب این است که توسط یک وسیله فلزی، چند ضربه به سنگ بزنید، یک سنگ با کیفیت باید صدای شیشه بدهد در این صورت شما یک سنگ کاملا سالم و بدون ترک خوردگی دارید، طراحان نمای ساختمان، با توجه به اصول طراحی نمای ساختمان و در نظر گرفتن مقاومت، سنگهای تراورتن، سند استون، گرانیت را معمولا برای نمای بیرونی ساختمان پیشنهاد می دهند که البته هر کدام از سنگ نما ها، زیبایی و قابلیت ها منحصر به فرد خود را دارد. در بحث اصول سنگ کاری نمای ساختمان توجه به این نکته ضروری است که سنگ در برابر عوامل طبیعی مثل زلزله، باد، طوفان، باران، برف از خود واکنش نشان میدهد یا منبسط یا منقبض میشود که در نتیجه آن ممکن است در سنگ ترک یا شکاف هایی ایجاد شود و یا ممکن است تحت تاثیر عواملی کاملا شل شود و از جا کنده و به پایین ارتفاعات ساختمان پرتاب شود برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین عواملی باید اصول سنگ کاری نمای ساختمان به درستی و به شکل صحیح انجام شود تا از خطر سقوط و پرتاب سنگ و به وجود آمدن عوامل ناشی از پرتاب مثل فوت اشخاص یا خسارت مالی تا حدود قابل توجهی جلوگیری شود.

سنگ های طبیعی باید به روش های مختلفی با ملات درگیر شوند که بسیار وقتگیر و طاقت فرسا می باشد. از قدیم سنگ نما مرمر در بین انواع سنگ نما ساختمان محبوبیت خاص و منحصر بفردی داشته است، سنگ نما مرمر یک سنگ زیبا و بسیار جذاب و البته گران قیمت است که بیشتر در مکان های لاکچری استفاده می شود، این سنگ برای فضای بیرونی مناسب نیست، یکی از خاصیت های شگفت انگیز سنگ مرمر، خاصیت رد کردن نور است که باعث می شود جذابیت فضا دو چندان برابر شود. قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم بهتر است که یک تعریف مختصر و مفید از این سنگ داشته باشیم. بهترین مدل سنگ نما بیرونی باید در برابر عوامل مختلف، مانند نور خورشید و شرایط جوی مختلف مقاوم باشد، نکته ای که در هنگام خرید سنگ نمای بیرونی بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که ترک خوردگی و شکستگی نداشته باشد، چرا که در صورت وجود ترک خوردگی راه نفوذ آب باران و برف باز می شود و در گذر زمان دچار فرسایش می شود و ظاهر نامناسبی به ساختمان می دهد. قبل از انتخاب سنگ های زیبا باید به کاربرد سنگ دقت داشته باشید، در اولین مرحله خرید سنگ توجه داشته باشید که سنگ برای نمای بیرونی ساختمان هست یا برای نمای درونی.

حتما در هنگام خرید سنگ به این موضوع نیز دقت داشته باشید. چرا که ظرافت های سنگ نمای داخلی بیشتر است و می توان برای هر قسمت از نمای داخلی، سنگ مناسب خودش را انتخاب کرد و یک مجموعه شیک خلق کرد؛ یک موضوع مهم در خرید سنگ نما این است که توجه داشته باشید، هر سنگی برای مکان خاص خود مناسب است و سنگ های نمای خارجی، نمای داخلی، کف پله، پاگرد، کف فرش فضاهای داخلی مسکونی، کف فرش فضاهای داخلی تجاری و اداری، کف فرش بام و پیاده رو و سرویس بهداشتی، در پوش دیوارهای محوطه و سنگ روی کابینت متفاوت است. سنگ نما تراورتن یک سنگ، با مقاومت بالا و با قیمتی مناسب است، از مزایای سنگ نما تراورتن می توان به چسبندگی خوب آن به سیمان اشاره کرد که برای یک سنگ نما مزیت خوبی قلمداد می شود، محکم به دیوار می چسبد و ماندگاری بالایی دارد. میزان جذب آب بالا در سنگ باعث لک پذیری سنگ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید