یادداشت های تفصیلی در مورد اجرای نمای خشک به ترتیب گام به گام

در سازه نمای خشک از چهار چوب و اتصالاتی استفاده میشود که در برابر تمام عوامل محیطی بسیار مقاومت میکند. هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. نمای خشک را میتوان با مصالح مختلفی مثل سنگ و سرامیک، شیشه، ترموود، کامپوزیت، آلومینیوم و… هم چنین تولید انواع نمای آجری ساختمان در مدل ها و ابعاد مختلفی صورت می گیرد مانند آجر های رسی ، آهکی ، بتنی ، شیستی . در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. به بیان دیگر بهره بردن از ویژگیهای مثبت این مصالح ساختمانی علاوه بر حساسیت در انتخاب آن، منوط به اجرای اصولی آن نیز است. اجرای نمای خشک نسبت به روشهای سنتی از مزیتهای زیادی برخوردار است.

قیمت اجرای نمای خشک

عمر مفید نما در این روش از روش سنتی بیشتر است. این پروژه به تازگی به پایان رسیده است و از اطراف آن الهام می گیرد و یک ساختمان معاصر متناسب با متن آن ایجاد می کند. وزن نسبتا بالای نما: اجرای نمای آجری وزن زیادی برای ساختمان ایجاد می کند به همین علت استفاده از این نوع نما در ساختمان های بلندمرتبه توصیه نمی شود. وزن به مراتب پایین تر از سنگ، تنوع بالای ابزار و همچنین سرعت بالای نصب در اجرا و بازسازی از ویژگی های بارز محصولات استونیت است. وزن نما در اجرای نمای خشک نسبت به روش سنتی بسیار سبکتر است. در کنار مزایایی که نمای آجری دارد معایبی نیز دارد که مهمترین آن سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن در مقایسه با انواع نمای ساختمان بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند.

این 10 Manget را به اجرای نمای خشک خود اضافه کنید

آهن کشی نمای ساختمان اگر به درستی انجام نشود، علاوه بر این که ظاهر کار را خراب میکند، بر روی میزان استحکام و دوام نما نیز تاثیرگذار است. به طور کلی هزینه ساخت و اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به روشهای دیگر پایینتر است و در صورت آسیب به هر بخش آن امکان تعویض وجود دارد و نیاز به تخریب و اجرای مجدد کار نیست. اما می توان آن را به صورت تلفیقی و با استفاده از سیمان های متنوع اجرا نمود. در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بی فزایند را آمود میگویند ، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری که در اکثر موارد کارکرد سازه ایی ندارد. اگر قصد داشتید که از این کفپوش ها در کف منزل یا محل کار خود استفاده کنید پیشنهاد می کنیم کل فضای خانه را با این پنل ها نپوشانید و در قسمت هایی از کفپوش های چوبی مانند پارکت لمینت در کنار این پنل های بتنی استفاده کنید. از این رو مدیران ارشد شرکت ها علاوه بر روش های نوین تبلیغات می کوشند تا نوع، محل و به ویژه نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد. ᠎This  po st w as do ne by https://behsaznama.com Con​tent Generator Dem oversion.

انواع اجرای نمای خشک

از آنجا که نمای یک ساختمان همواره در پیش چشم مشتریان و شهروندان قرار دارد به نوعی نشان دهنده هویت و سبک معماری آن شهر نیز به حساب میآید. دور ریز مصالح در این روش کمتر است. در سیمانکاری های مدرن در برخی موارد از مواد نانو نیز بر روی نما در مرحله پایانی کار استفاده می کنند که بر صاف و صیقلی بودن سطح نما کمک و از آلودگی آن به انواع آلاینده ها از جمله گرد و غبار و ذرات ریز آلاینده موجود در جو جلوگیری می کند. مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که هر کدام از مصالحی که برای نمای یک ساختمان به کار گرفته میشود مزایا و معایب مختص خود را دارند که در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. در صورت وجود پنجره در دیوار روش نصب کردن آجر سفید متفاوت خواهد بود . سرعت اجرای کار بسیار پایین می باشد کیفیت کار بالا است در عمر ساختمان تاثیر زیادی دارد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند با استفاده از فوم های دو سانتی که پشت کار استفاده می کنند عایقی ساخته می شود در برابر صدا گرما و سرما در امان خواهید بود. This a rt icle has  be​en  done by https://behsaznama.com Content  Gene​rato r DEMO.

اجرای نمای خشک سرامیک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نما وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید