یادداشت های تفصیلی در مورد انواع اجرای نمای خشک به ترتیب گام به گام

سرامیک ماده ای به شدت مقاوم است که دوام بالایی را نسبت بقیه مواد نشان میدهد. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. قیمت اجرای نمای سازه های ساختمانی بر اساس هر مترمربع تعیین میشود. چنین سبکی در نما خبر از ابعاد کم فضای داخلی منزل نیز طراحی نورپردازی نمای ساختمان (سایت مفید) می دهد. ما در فضای شهری با یک ساختمان روبه رو نیستیم، در واقع هر ساختمان جزئی از فضای شهری محسوب می­شود که نمای آن بر فضاهای عمومی تأثیرگذار است و زیبایی آن منوط به هماهنگی با سایر عناصر آن مکان است. ​This c᠎ontent has be᠎en c reat᠎ed by https://behsaznama.com Conte nt  G enerator᠎ D᠎em᠎over​sion!

اجرای نمای خشک

پشم سنگ کناف بعنوان عایق صوتی و حرارتی در فضای خالی بین دیوارهای کاذب کناف قرار میگیرد. باید از گوشه اتاق ها کار را شروع کنید باید طوری آن را نگه دارید که لبه آن در شکاف بین سقف و دیوارقرار بگیرد. مخصوصا در ساختمانهایی که دیوار آن تکمیل و ساخته شدهاند استفاده از آجر به عنوان عایق صوتی کاربرد بسیار دارد. این پانل ها در چهار نوع پانل گچی معمولی کناف (RG) ، پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت کناف (MR) ، پانل گچی مقاوم در برابر آتش کناف (FR) و پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق کناف (FM) توسط کارخانه کناف ایران تولید و از طریق عاملیت های رسمی فروش و اجراء میگردد. نوع شیشه به کار رفته در نمای اسپایدر، ساختار و شکل پروفیل ها، نوع سیستمی که در این نما به کار رفته. همچنین باعث می شود تا لامل های عایق برودت نیز باشند به طوری که دمای لامل های در زمان لمس کردن آنها مطابق با دمای داخل ساختمان باشند نه قسمت خارجی و محیط بیرونی. در سقف های کاذب کناف نیز از پروفیل های گالوانیزه F47 , نما U36 و L25 استفاده میگردد که توسط کارخانه کناف ایران تولید و عرضه میشود.

همچنین بهتر است از وسایلی استفاده کنید که چند عملکرد مختلف داشته باشند و به این ترتیب چیدمان اتاق کوچک خود را سامان بخشید. از ديگر مشخصات فايبرسمنت مي توان به سهولت و سرعت در نصب، انطباق كامل با سيستم هاي سنتي و مدرن اجرا از جمله در سيستم هاي ساخت و ساز خشك، امكان رنگ در نماي داخلي و خارجي، امكان نصب كاشي، سراميك، آجر، سفال نما، سنگ، كاغذ ديواري و پوشش هاي سلولزي نام برد. ۲- نیاز به محاسبات مهندسی قبل از اجرا ندارد و اجرای مراحل آن توسط استادکاران انجام میشود. به دلیل اینکه در اجرای فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) ملات استفاده نمی شود و بصورت درای وال اجرا میگردد بنابراین سرعت کار بالا بوده و اجرای آن از سهولت بیشتری نسبت به سایر مصالح سنتی برخوردار است. استفاده از فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) بجای سنگ یا سایر مصالح مشابه علاوه بر صرفه اقتصادی باعث میشود که بار مرده ساختمان کاهش یابد و اسکلت ساختمان بهینه تر و سبک تر طراحی شود. همچنین پروفیل های گالوانیزه کناف که بعنوان زیرسازی سقف کاذب و یا درای وال استفاده میشود کیفیت بالاتری نسبت به زیرسازی های متفرقه دارد. بعنوان مثال در سقف های کاذبی که تاسیسات مکانیکی از پشت آن عبور میکند و امکان نشت آب وجود دارد سقف کاذب فایبر سمنت به دلیل مقاومت بالا در مقابل رطوبت گزینه بسیار مناسبی است.

انواع اجرای نمای خشک

از انواع فایبر سمنت برد ها میتوان به سمنت برد طرح چوب اشاره کرد . در فرهنگ ساخت و ساز در كشور براي اين محصول از عناوینی چون ” تخته سيماني اليافي” ، “پانل سيماني الياف دار”،”ورق سيماني الياف دار”و”سمنت برد” استفاده مي شود. جهت ایجاد نمایی زیباتر و ضد آب شدن نما، فاصله درزهای بین ورقها را با تسمهای از جنس ورق یا چسبهای پلی اورتان یا چسب و لاستیک سیلیکونی پر میکنند. آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. تضاد رنگ بین آجر نما نسوز کد AR51 آذرخش و بند چه در طراحی داخلی و چه در طراحی نما اثر زیبایی آن را دو چندان میکند. برای نصب سیستم نمای خشک نیاز به کارگر حرفه ای نیست چرا که نصب آجر و ریلها در این سیستم، به صورت مکانیکی است بنابراین در نصب آن دغدغه ی خاصی وجود نخواهد داشت و خبری از دستمزدهای بسیار گزاف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید