یافتن سریع رویکرد نمای سنگ

قیمت خرید سنگ نما با توجه به جنس و ویژگیهای ساختی هر نوع سنگ متفاوت است. این نوع سنگ نما به طور مجزا در دو دسته بافت نرم و بافت خشن تقسیم می شود. کسانی که سنگ را به عنوان نمای داخلی ساختمان خود قبول می کنند باید با این مقوله که نمی توان سنگی را پیدا کرد که در آن بازی رنگ مشاهده نشود، کنار بیایند. مورد قابل توجه این است که باید حتما به معایب و مزایای متریال و مصالح مورد نظر توجه کرد که چه متریالی مناسب تر است. سنگ ها به دلیل مقاومت بالایی که دارن، به اصلی ترین متریال برای نماکاری ساختمان ها تبدیل شدن. در تصاویر زیر نیز طراحی های نمای رومی ساده مجتمع های مسکونی را مشاهده می کنید که با رعایت اصول نمای رومی مانند تقارن، استفاده از ستون ها و صراحی به نمای زیبایی دست یافته اند. می توان از گونی های خیس نیز برای رساندن آب لازم به سیمان استفاده کرد. همانطور که سنگ کاری راه پله و بخشهای داخلی ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری ساختمان داره، سنگ کاری نمای ساختمان هم مانند لباسی هست که تن عریان ساختمان رو میپوشونه و ظاهر آراسته و زیبایی رو به اون هدیه میده.

تکامل نمای خشک نمایان

در هنگام نصب به خاطر تنوع در طرحهای مختلف این سنگ باید همه ی بخشهای تیره و روشن یکجا جمع نشوند تا بتوانند ترکیب زیبایی به نمای بیرونی ساختمان دهند. 2- سپس پروفیل هایی مثل نبشی رو که از قبل انتخاب شدن، روی پوسته ی ساختمان نصب می کنن. این کار به وسیله بند کشی نبشی ها انجام نمای خشک نمایان میشه. 3- تراز کردن نهایی سطح کار هم در این مرحله و با تراز کردن نبشی ها صورت می گیره. نصب این پروفیل ها برای صاف کردن سطح زیرین سنگ های نما هست. بعد از این که سنگ نصب میشه، این سیم به ملات پشت سنگ چسبیده و ارتباط خیلی محکم تری رو برقرار میکنه. اگه سنگ بزرگ باشه باید از تعداد بیشتری شیار و سیم برای پشت اون استفاده بشه. بعضی سنگ ها دارای خلل و فرج هستن و به راحتی به ملات سیمانی در پشت خود، می چسبن. در این مرحله شما باید اطلاعات کافی راجع به انواع سنگ ها داشته باشین تا بتونین بسته به نیازی که دارین سنگ مورد نظر رو انتخاب کنین. زیرا شناختن کانی های سازنده ی سنگ ها اطلاعات زیادی رو راجع به خواص سنگ مورد نظر در شرایط محیطی و جوی مختلف به ما میدن.

بعد به وسیله چکش پلاستیکی روی اون ها ضربه زده میشه تا در جای خود ثابت شده و محکم تر شوند. 4- در نهایت پروفیل ها در نقاط مخصوصی جوشکاری میشن تا بتونن وزن نما رو تحمل کنن. 5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه. دوغاب ریزی و سنگ کاری در مراحل بعدی، روی این زیرسازی انجام میشه. مراحل اجرای زیر سازی چیست؟ نکته ای که در اینجا وجود دارد برای ردیف اول سنگ نما حتما از نبشی در زیر سنگ استفاده شود تا وزن سنگ بر روی نبشی انتقال داده شود و نبشی این نیرو را به سازه منتقل کند. کلیک کنید تا محیط کار فایل جدید باز شود. سر ستون ها در اجرای عملیات سنگ کاری رومی هزینه و زمان زیادی دارند.توجه کنید که این حرفه توسط استاد کار و تراش سنگ که هنرمندانه و با تجربه کار میکنند توسط شرکتهای معتبر در زمینه ی سنگ کاری نمای ساختمان در تهران و کرج به محل اعزام میشوند آنها با مهارتهای ویژه ای که دارند بدون داربست با استفاده از طناب کار سخت رادر ارتفاعات با سرعت بالا انجام میدهند. ​This con te᠎nt was g ener᠎at​ed ᠎by behsaznama C ontent  Gene rato r DEMO !

نمای خشک در ایران

از جمله آن ها می توانیم به مجسمه ها، تزیینات بسیار و ستون های … سنگ کوارتزیت از دیگر سنگ های مقاوم ساختمانی است که در طراحی نمای سنگی ساختمان مسکونی به کار می رود. گرانیت یکی از شناختهشدهترین سنگ نمای ساختمان است. نما سنگی رومی یکی دیگر از انواع نما سنگی ساختمان است همه ما کم و بیش با معماری رومی آشنا هستیم. یکی دیگر از مزایایی که آجرهای نسوز دارند این است که درهنگام اجرا شوره نمیزنند و از استحکام بالایی برخوردار هستند. ممکن است در برخی از نماهای آجری لکه های سفید و شوره مشاهده شود که این امر به دلیل بارش باران و تابش نور خورشید می باشد. یکی از مهم ترین مواردی که باید قبل از تهیه سنگ نما در نظر داشته باشید مقاومت سنگی است که تهیه می کنید. حال به منظور طراحی نورپردازی نما در ابتدا باید به بررسی المان های تکراری نما پرداخت و پس از آن نیاز به بازدید میدانی جهت پیش بینی نورپردازی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید