یک طرح آسان برای اجرای نما

گران بودن مصالح نمای کلاسیک و همچنین فرهنگ سازی غیر ایرانی این نوع نما را میتوان از معایب آن به حساب آورد. همچنین با توجه به نیاز به تثبیت سنگها در نما با پیچ، خصوصا در ساختمانهای بلند، به تدریج استفاده از سنگ رو به کاهش نهاد تا اینکه مجددا در سال های اخیر این مصالح با تلفیق و ترکیب با مصالح دیگر مانند آجر و اندودهای سیمانی رواج پیدا کرد. به همین دلیل میتوان این مرحله را به آخر کار منتقل کرد. چرا که به مرور زمان انجماد آب درون خلل و فرج سنگ باعث ایجاد ترک و شکستگی سنگ میشود. اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. شوره به مرور زمان باعث ایجاد روزنههای ریز روی نما میشود. نمای سنگی به جهت استفاده از متریال مقاوم و مستحکم سنگ، بسیار با دوام است. بنابراین ، سنگ های اصلی مورد استفاده در ساختمان ، سنگ های طبیعی هستند. همچنین گهگاه پیش میآید که بساز و بفروش برای قابل رقابت ماندن محصول خود در بازار در بخش های غیر قابل دید ساختمان مانند سازه و تاسیسات صرفه جویی میکند و برعکس به نازک کاری و نماسازی مشتری پسند توجه زیادی دارد. This c on te​nt was cre ated by behsaznama Content Gen​erator Demover᠎si on.

یک راهنما به روش اجرای نمای خشک در هر سنی

پشت این محصول طوری طراحی شده که چسبندگی زیادی با مصالح داشته و وجود اسکوپ های مخصوص در پشت آن خطر سقوط سنگ از نما را بسیار کاهش می دهد. جهتگیری نما: یکی از چیزهایی که هنگام طراحی نما در اتوکد بر اساس پلان باید در نظر بگیرید، جهتگیری هر نما نسبت به موقعیت آن در پلان است. در مرحله بعد چسب کاشی را بر روی کاردک گذاشته و به سطح کار مد نظر قیمت نمای خشک آغشته میکنیم. ۱- از نظر بافت و ظاهر سالم بوده و پوسیدگی نداشته باشد. ۱- در نماهای سنگی چسبانده شده که وزن نما توسط ملات یا چسب تحمل میشود، استفاده از مهارهای مسلح کننده برای نگهداری لرزهای نما اجباری میباشد. طراحی و نصب سنگ نما به روشی صحیح و اصولی برای جلوگیری از نیروهای وارده و زلزله، لازم میباشد. سنگ کاری با طرح های بسیار زیاد جزو خدمات ما برای نمای شما میباشد. عملیات اجرایی سنگ کاری داخل ساختمان ،باعث به وجود آوردن نوعی مقاومت و شکل ظاهری زیبا در بافت داخلی ساختمان میگردد.انواع سنگهای تراورتن، مرمریت، گرانیت به شکل های مختلف داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. البته برخی طراحان نمای ساختمان برای کاهش هزینههای ساخت، و همچنین گران بودن سنگ ها، از سیمان سفید به جای سنگ استفاده میکنند که به نمای رومی سیمانی معروف هستند که قطعا زیبایی سنگ را ندارد.

به علاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقههای مختلف این نیاز را بیان میکرد که سنگهایی با طرحهای مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی، کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد. قیمت سنگ نما چگونه تعیین میشود؟ 1. توجه به ضوابط و قوانین شهرداری:با توجه به افزایش بی رویه ساخت نمای رومی و عدم رعایت اصول و استانداردهای تعیین شده جهت ساخت این نما، استفاده از آن توسط شهرداری با محدودیت هایی روبرو شد. دوستدار محیط زیست است و به صورت محلول در آب استفاده می شود و voc آن برای هر متر مربع اعمال شده به طور قابل توجهی کمتر از فناوری مشابه پایه حلالی است . 14-ضخامت سنگها می بایست حدالامکان یکسان و مابین 1.5 تا 2 سانتیمتر بوده و از سنگهایی با ضخامت متفاوت و یا ضخامت کمتر از 1.5 سانت پرهیز شود. در مقایسه با سنگ طبیعی، کاشی پرسلان و سرامیک فول بادی از تراکم بالایی برخوردار است و در برابر مواد شیمیایی مثل اسیدها و بازها مقاومت بهتری دارند، هم چنین به دلیل ضخامت کمتر نسبت به سنگ نصب آن راحت تر است و بار مرده کمتری به ساختمان تحمیل مینماید و روش نصب آن هم از نوع ریلی و بدون ملات است، بنابراین آسیبهاي احتمالی کمتر می شود و نصب آسان و سریعی دارد.

طرح نمای خشک

همین ویژگی موجب شده است که نصب آن راحت باشد و دردسر زیادی نداشته باشد. از جمله عواملی هستند که بر مقاومت سنگ اثر میگذارند. استحکام و زیبایی ساختمان، ابهت و شکوه نمای منزل از مزایای این نوع سنگ کاری نما است. نمای بیرونی ساختمان جلوه ای از کلیت ساختمان است و اکثرا، افراد قبل از ورود به ساختمان و بررسی آن، استحکام و زیبایی ساختمان را قضاوت میکنند. کامیلوزیته با برداشت آماری خود از ۲۵۵ کلیسای شهر رم، ثابت کردهاست که ۱۱۰ کلیسا از سه طرف، ۹۶ کلیسا از دو طرف و فقط ۶ کلیسا از هیچ جبهه به بافت شهری متصل شدهاند. نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، اما نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز میشوند، جنبه عمومیتر دارند. برای مثال سنگهایی که تخلخل کمی دارند برای مناطق سردسیر مناسب هستند زیرا یخبندان و یا وزش باد منجر به تخریب آنها نخواهد شد. آب درون آن نشــت نکند به عبارت دیگر در آب از هم پاشــیده نشــده و با آن ترکیب نشود. ۳- در مقابــل عوامل جوی نظیر باران، تابش خورشــید، گازهــای موجود در هوا، بخار آب و وزش باد مقاوم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید