یک عاقل، آموزشی نگاه کنید نمای سنگ *در واقع* در دنیای ما چه می‌کند.

سنگ نما باید بهگونهای انتخاب شود که بتواند بیشترین درگیری را با ملات ایجاد کند. برای پارکینگ می توانید از سنگ های قطور گرانیت، برای محوطه و پیاده رو ها از سنگ تراورتن استفاده کرد، برای سنگفرش واحد های مسکونی سنگ های مرمریت، کریستال (چینی) انتخاب های خوبی هستند. نوع فرآوری سنگ روی قیمت سنگ تاثیر می گذارد سنگ یک متریال طبیعی است که به هیچ عنوان به ان افزودنی خاصی اضافه نمی شود و در کارخانه های سنگبری سنگ ها به صورت طبیعی برش داده می شود و با توجه به نوع سفارش (سابیده، چرمی، هوند، سندبلاست، تیشه) فرآوری می شود. سابکاری سنگ کف یکی دیگر از هزینههای جانبی است که در صورت درخواست مشتری با هزینه جدا انجام میشود. ویدئوی زیر خلاصهای از نحوه محاسبه قیمت، حدود هزینه و بودجه مورد نیاز برای سنگکاری است. درصورتیکه حفرههای زیادی در زیر کار وجود داشته باشد و سطح کف کاملا ناصاف باشد، هزینه زیرسازی به صورت جداگانه و برحسب متراژ محاسبه میشود. تاریخ شناسان قدمت استفاده از سنگ به وسیله ی بشر در حدود 12 هزار سال محاسبه نمودند.عمل سنگ تراشی در ایران قدیم برای آماده سازی وسایل کشاورزی، وسایل شکار، کندن پوست حیوانات مختص بوده است.

مصالح نمای خشک

با افزایش ابعاد سنگ، نصب آن به مهارت و تخصص بیشتری نیاز پیدا میکند. شاید مهمتر از این عوامل، در دسترس بودن تراورتن در ایران باشد که موجب استفاده گسترده از آن شده است. در سنگ کاری رومی جدید الهام گرفته شده از روش کلاسیک روم و یونان که با گذشت زمان پس از ورود به ایران دچار تغییراتی شده است. اما در بخش سنگ کاری دیوار، سنگ کاری داخلی دیوار ساختمان مثل: سنگ کاری راه پله، دیوار داخلی و کف اماکن مجلل و زیبا مثل هتل ها ،تالارها ،خانه های گران قیمت از نوع سنگ کاری دیوار داخل ساختمان استفاده میشود . بسیاری از افرادی که در ویلاها و یا خانه های ویلایی زندگی میکنند دوست دارن از سنگ کاری ستون برای زیبایی و جلا بخشیدن به نمای داخلی وخارجی ساختمان بهره ببرند. شاسی کشی نما وزن نمای ساختمان را تحمل کرده و به ساختمان انتقال خواهد داد. جالب است بدانید، بعضی از سنگ ها به روش های مختلف رنگ می شوند و یا رنگ طبیعی سنگ تشدید می شود تا زیباتر به نظر برسد، این گونه سنگ ها به مرور زمان رنگ خود را از دست خواهند داد. در این تمرین به علت اینکه پلان لایههای زیادی داشت، در ابتدای نام هر لایه جدید 0. گذاشتیم تا آنها در پنل لایهها بالاتر از لایههای قدیمی قرار بگیرند. Th᠎is con tent has been ᠎done with behsaznama Content G en er᠎ator Demoversi on.

نمای خشک در ایران

بهطور معمول فضاها برای نصب سنگ به سنگهای مناسب نمای خارجی، نمای داخلی، کف پله و پاگرد، کف فرش فضاهای داخلی مسکونی، کف فرش فضاهای داخلی تجاری و اداری، کف فرش بام و پیادهرو، سرویس بهداشتی، درپوش دیوارهای محوطه، حیاط و جانپناه بام و درنهایت سنگ روی کابینت و اپن تقسیم میشوند. یکی از اصلی ترین تفاوت نمای سنگ با نمای آجر در این خصوص است. اجرای سرستون بر روی سنگ نما رومی و شکل دهی با سی ان سی که در مقایسه با روش اول زمان کمتری خواهد برد. نوع فرآوری مانند دقت برش، گونیا بودن، رزین و اپوکسی، ضخامت سنگ، ساب سنگ و سورت سنگمی تواند بر روی قیمت سنگ تاثیر کاملا مستقیم داشته باشد. سنگ هایی مثل مرمریت و مرمر و لایم استون در معرض نور خورشید، رنگ خود را به مرور زمان از دست خواهند داد و این سنگ ها برای نمای بیرونی که در معرض مستقیم خورشید هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شوند. ساختمانسازها برای نمای بیرونی هر ساختمان باید از مصالح مرغوب و باکیفیت استفاده کنند که هم در برابر عواملهای مختلف مقاوم بوده و هم از زیبایی خاصی برخوردار باشد و همچنین چون در ظاهر ساختمان به کار برده میشود بدون ترک و شکستگی باشد.

نصاب نمای سرامیک خشک

در حال حاضر اجرت سنگکاری نما و کف به روش متر مربع اعلام میشود. برای سنگ کف میزان جذب به نوع کاربری ساختمان بستگی دارد. قیمت سنگکاری نما با توجه به نصب داربست و سختی کار در ارتفاع بیشتر از سایر قسمتهای ساختمان است. سنگ نمای گرانیت بهطور عمده از کوارتز، فلدسپات با مقادیر جزئی میکا، آمفیبول­ها و سایر مواد معدنی تشکیلشده است. زیبایی و جذابیت سنگ های مرمریت باعث شده این سنگ ها مناسب برای سنگ نمای هال و پذیرایی و سنگ نمای داخلی ساختمان باشند، این سنگ ها به صورت تایل واسلب در سنگ فرش و بصورت طولی در دیواره های داخلی ساختمان استفاده می شود. از سنگ های مقاوم به شمار می رود که برای دیواره های داخلی و نمای بیرونی ساختمان به کار می رود. از اجرای نمای سنگی ر زمان یخبندان به علت احتمال یخ زدگی ملات جلوگیری کنید. همچنین به دلیل قیمت زیادی که دارد بهتر است برای ابزار زنی و کارهای حجمی استفاده نشود. چرا در نمای سنگ استفاده از روش اجرای خشک بهتر است؟ هنگام طراحی نمای بیرونی ساختمان قطعاً با مصالح مختلفی روبهرو هستیم. البته که بهتر است فقط به این روش بسنده نکنیم و ایدههای مختلف را هنگام طراحی نما و تعریف عناصر مختلف آن بررسی کنیم.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نحوه اجرای نمای سرامیک خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید