یک نکته برای بهبود شما (r) اجرای نمای خشک

غلاوه بر اهمیت پاکیزگی نما و محیط زندگی ، با شستشوی نما بدون داربست توسط واترجت و پاشش آب با فشار 200 بار از آسیب های به وجود آمده توسط عوامل مخرب نظیر افت ها – گردو غبار و چربی ها – فضولات پرندگان که دارای خاصیت مخرب و برجای ماندن در سطح نما میباشند و نمای ساختمان را از بین میبرند جلوگیری کرد. نکته ای که در این روش بسیار با اهمیت است این است که زیر سازی در این روش باید به صورت یکدست با چسپ پوشانده شود. به دلیل اینکه ساختمان ها معمولاً تراز نیستند اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت¬های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان¬تر از سایر روش های اجرای نما می¬باشد همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت¬های دوره-ای به خصوص در ساختمان¬های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه¬های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمی¬گیرد.  This was g᠎en​erated by  https://behsaznama.com Content G en​erat or Demoversion.

اجرای نمای خشک آجر

برای شستشوی نمای آجر یا سنگ باید با واتر جت شستشو داده شود. از دستگاه واتر جت می توان به منظور نماشویی ساختمان،نماشویی برج های مرتفع،نماشویی سنگ ،نماشویی آجر ،نماشویی سطوح سیمانی ،نماشویی سطوح سیلیسی،نماشویی دیوار،شستن کف و … اجرای سیتم نمای خشک در ابتدا نیاز به مطالعات مهندسی دارد و به غیر از مهندسین ناظر پروژه، پرسنل اجرایی دیگر می توانند کارگران ساده آموزش دیده باشند. یکی از عامل هایی که بر روی زیبایی نمای آجری تاثیر بسزایی دارد بندکشی آن می باشد. حال به معایب آن می پردازیم. • در صورتی که بخشی از نما به مرور زمان آسیب دیده باشد می توانیم تنها قالب های آجری همان قسمت را تعمیر و یا تعویض کنیم. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب¬های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می¬شوند و نیز به دلیل امکان آماده¬سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش می¬یابد. • بعد از اینکه ساختمان را تخریب کردیم هم از بست ها ،قطعه های فلزی ،چهارچوب و قالب های آجری آن می توانیم استفاده کنیم و یا بازیافت کنیم. 6. رنگ آن با ثبات باشد و در برابر بخارها و گازها و پرتو آفتاب پايدار باشد.

آسان می نماید.بنابراین معماران و طراحان نمای ساختمان هاباترکیب این متریال دست بازتری درایجاد زیبایی وهماهنگی خواهند داشت.لازم به ذکرمی باشد سفال تراکوتا از پایه رنگ های کرم، اُخرایی، قهوه ای و مشکی موجود می باشد . امروزه در بسیاری از نمای ساختمان ها چوب ترموود استفاده شده است که پس از گذشت زمان و تابش شدید نور خورشید به سطوح ترموودی باعث بلند شدن رنگ آن و از بین رفتن براقیت ان شده است که نیازمند بازسازی و تعمیر می باشد. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنل های رسی ، سنگ و غیره از ملات استفاده نمی-شود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل ، پیچ و غیره استفاده می¬شود. مصالحی که برای زیرسازی پنجره انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند. در این پوشش نما، امکان خوردگی الیاف آهنی وجود دارد. این سیستم با پنل های رسی و سنگ، سرامیک، شیشه و کامپوزیت قابل اجرا می باشد. از عوامل مهمی که باعث شده نما های کامپوزیت و شیشه ای بیشتر مورد توجه طراحان نمای ساختمان قرار گیرد این است کهدر سطح نمای ساختمان شیشه ها بیشتر دیده میشود و همچنین کامپوزیت یا فریم های المینیومی با ظزافت خاصی در کنار شیشه ها قرار میگیرند.

مهمترین چیز در اجرای این روش انتخاب چسپ مخصوص می باشد .

گروه مهندسین مشاور آرین کاوش با تجربه طراحی نمای کامپوزیت آماده ارائه مشاوره در این زمینه می باشد. اگر قصد شستشوی نمای کامپوزیتی خود را در بازه های زمانی مختلفی دارید شرکت آرین ایراتا کلیه فرآیند اجرای کار را با بهترین کیفیت و قیمت ممکن برای شما انجام میدهد. فرآیند Premix اغلب برای تولید استاندارد محصول انتخاب میشود. مهمترین چیز در اجرای این روش انتخاب چسپ مخصوص می باشد . انتخاب چسب مناسب که از نظر خصوصیات فنی با آجر، سرامیک و… اجرای پنجره نسبت به روشهای سنتی از مزیتهای زیادی برخوردار است. مزایایی همچون سهولت،سرعت و دقت بالا در اجرا،ایمنی در برابر زلزله و حریق،خواص عایق بندی حرارتی،صوتی و رطوبتی،وتعمیرات و نگهداری آسان موجب شده است که امروزه سیستمهای ساخت و ساز خشک به عنوان جایگزین روشهای منسوخ سنتی (بنایی) در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. این روش یکی از روش های جدید می باشد که امروزه متقاضیان زیادی را دارا می باشد. ما در این مقاله به اختصار چند مزیت اجرای نمای خشک را برای شما بازگو خواهیم کرد. از این نما بیشتر برای ساختمان های تجاری و صنعتی استفاده می کنند . چسپ در این روش به صورت ارتجاعی و الاستیک عمل می کند و باعث خنثی شدن ضربات وارده به دیوار اصلی ساختمان و نما می شود.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ادامه مطلب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید