اصول نمای خشک که از امروز می توانید بهره مند شوید

سپس ریسمان کشی انجام شده و تمامی فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما نما خشک تراز میشود. در این روش سرامیک خشک توسط دریل آندرکات سوراخ شده ، انگر کیل درون آن قرار می گیرد سپس از طریق اتصالات آلومینیومی مخصوصی به نام کلمپ (Clamp) بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند. مهمترین مرحله در تکامل سیستم های اجرایی نما در آغاز قرن نوزدهم بود. با استفاده از شیشههای دو جداره ، كركرهها و عایقهای حراتری متحرك ، مواردی همچون میزان تابش آفتاب ، سایه ، كوران هوا و پرت حرارتی در طی روز و شب و در طی فصلهای سرد وگرم سال توسط یك سیستم كامپیوتری كنترل میشود. برج ایفل با 330 متر ارتفاع و اسكلت فلزی نمایان، نمادی از دستاوردهای تكنولوژی در عصر مدرن است. برج هزارة توكیو و فرودگاه جدید هنگکنگ. برج ایفل در نمایشگاه 1889 پاریس ساختمان ایدهآل و آرمانی معماران های ـ تك است. فرش هایی که با الیاف آکریلیک بافته شده اند قیمت بیشتری دارند به این علت که از نخ خاب فرش های کلاسیک در بافت این دسته از فرش ها استفاده می شود. این مدل از فرش های ماشینی توسط دستگاه های مدرنی بافته شده و طرح های اصیل و سنتی در بافت آن ها دیده می شود که همین امر موجب شده شباهت زیادی به فرش های ابریشم طبیعی داشته باشند.

طرح نمای خشک

به روشی که در آن قسمت های پایین مو روشن تر از قسمت های بالای مو دیده می شوند، آمبره مو گفته می شود. امروزه با توجه به افزایش روزانه قیمت مصالح ساختمانی باید هزینه های ساختمانی را به صورت دقیق تر بررسی نمود. در ادامه نکات مهمی که تیم اجرا کننده باید در زمان اجرای نمای سرامیک خشک بدان توجه کند را بررسی میکنیم. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. در اكثر ساختمانها، بام ساختمان به عنوان سطح پنهان و فراموش شده ساختمان فرض میشود، ولی در ساختمانهای های ـ تك ، بام سطح پنجم بنا است و كاملا طراحی میشود. در كارهای اخیر معماران این سبك ، همواره در كنار عكسهای زیبای ساختمانهای آنها ، مقطعی از بنا وجود دارد كه در ان نحوه استفاده از عوامل اقلیمی با كمك تجهیزاتی همچونه دودكشهای هوا ، اینههای منعكسكننده پوستههای هوشمند ، گلخانهها ، پلههای شیشهای و تبادلكنندههای حرارتی نشان داده شده اس. راجرز در نقد معماری پست مدرن مینویسد:« كسی نمیتواند معماری را با نماد قرار دادن درخت نخل، تخممرغ، پرندگان، و نظام هندسی معیوب شده یونانی و رومی كه از مبلمان فروشیهای چیپندیل خریداری شده، توسعه دهد.

فروش تجهیزات نمای خشک

ولی برداشت و نگرش آنها نسبت به تاریخ به كلی متفاوت از دیدگاه معماران پست مدرن از تاریخ است. به طور كلی میتوان بیان كرد كه آن سادگی و بیپیرایگی كه در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تك ملاحظه نمیشود واگر معماران مدرن در طرحهای خود ماشین را به نمایش میگذارند، معماران های ـ تك داخل ماشیین و اجزاء آن را نشان میدهند. از این رو مدیران رتبه اول سازمان ها و موسسات ، علاوه بر روش های جدید تبلیغات ، تلاش می کنند تا نوع محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده ی نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد. انواع نمای خشک با آجر هرگز قدیمی نمی شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ در واقع به همین دلیل است که نمای ساختمان با آجر نما محبوبیت خود را در طول تمام این سال ها حفظ کرده است. پانل های بتن اکسپوز که با ایجاد تغییر در ساختار شیمیایی و فیزیکی در بتن تولید شده اند، دارای مزیت های بسیاری هستند که از جمله بارزترین آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر آب اشاره کرد، از این رو استفاده از این نوع پانل های بتنی در اقلیم شرجی محبوبیت زیادی دارد، با این حال این تنها مزیت استفاده از بتن اکسپوز نیست! This ​data has been g enerated with the help of behsaznama Con​te᠎nt Ge nerator DE᠎MO!

از جمله مزایای اجرای نمای سنگ خشک این است که وجود فضای بین سنگ و جداره ساختمان باعث عدم ترک خوردن سنگ در اثر تغییرات آب و هوایی میشود. زمانی كه آب از درون ناودان شرشر كنان تخلیه میشود، خیلی هیجان انگیز است. نكته جالب توجه این كه در حال حاضر مرتفعترین ساختمان و بزرگترین فودگاه جهان توسط یكی از شاخص ترین معماران این سبك یعنی نورمن فاستر طراحی شده است. شکل جریان هوای داخل این محفظه نیز با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت ، بسته به نیاز آن منطقه قابل تعیین خواهد بود. • طراحی نماهای جنوبی و غربی ساختمان اصلی و نیز نمای شمالی ساختان سرایداری در پیوند با محوطه سازی و گودالباغچه و حجم کلی گلخانه ها. ریچارد راجرز به عنوان نظریه پرداز اصلی سبك های ـ تك معتقد است كه « ساختمانهای عصر رنسانس در فلورانس شباهتی به بافت مجاور خود و معماری گوتیك قرون وسطا نداشتند، بلكه این معماری جلوهای از تبلور عصر جدید را نوید میداد». همچنان كه پوست انسان در مقابل سرما ، گرمای ، رطوبت و كوران هوا را از خود عكسالعمل نشان میدهد ، پوسته بعضی از ساختمانهای این دو معمار نیز در فصلها مختلف عكسالعمل مناسب در مقابل شرایط محیطی از خود نشان میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید