حقیقت این است که تو نیستی فرد شخص درگیر درباره اجرای نمای خشک آجری

این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AR21 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. بعضی از گزینه های گرانبها برای بالا بردن ارزش ساختمان بکار برده می­شوند. •پس از ازاره سنگ، رج چینی توسط آجر و همراه با پر کردن بندهای آن با ملات گچ (گچ فاقد آهک) اجرا شده، سپس ایزوگام که می تواند عایق خوبی برای بناهای خشتی باشد، در سطح رج آجرکاری یاد شده بکار می رود. •پس از پی سازی اصولی با شفته آهک همراه با مخلوط خرده سنگ یا جوش آجر، ازاره سنگی تا ارتفاعی که خطر ترشح آب وجود دارد، با رعایت پیوند و با ملات ماسه وآهک اجرا می شود. •در ساختمانهای خشتی، وجود ازاره سنگی همراه با ملات ماسه و آهک یا ملات باتارد یا ملات ماسه و سیمان تا ارتفاعی حدود 80 تا 120 سانتیمتر عایق رطوبتی قابل قبولی خواهد بود. ملات این سنگ کاری ماسه و سیمان بوده و به شکل غوطه ای، اطراف قطعات سنگ را پر می سازد. این اجرا، دیوارهای سنگی را در مقابل زلزله تا حدی پایدار می سازد. دیوار عبارتست از یک ساختار ممتد، یکپارچه، محکم و استوار که از جنس آجر، سنگ، بتن، چوب یا فلز و غیره باشد، که ضخامت آن در مقایسه با طول و ارتفاع، نازک می باشد.

اجرای نمای خشک

دیوارهای غیر باربر: بیشتر بهعنوان عنصر جداکننده مورداستفاده قرارگرفته و ضخامت کمی دارند. •دیوار عبارتست از یک ساختار ممتد، یکپارچه، محکم و استوار که از جنس آجر، سنگ، بتن، چوب یا فلز و غیره باشد، که ضخامت آن در مقایسه با طول و ارتفاع، نازک می باشد. در این سنگ کاری، طول سنگ نباید از 20 سانتیمتر کمتر باشد و عرض این دیوار سنگی برای باربری 50 تا 55 سانتیمتر و برای غیر باربری حدود 45 سانتیمتر می باشد. •در دیوارهای سنگی قواره، عرض دیوار باربر حدود 50 تا 55 سانتیمتر و دیوار غیر باربر حدود 45 سانتیمتر بوده و سنگ کاری با رعایت اصطلاحاً قفل و بست کامل می باشد. •معمولاً رج اوّل چینه به عرض 50 و ارتفاع آن نیز حدود 50 سانتی متر است که با ریسمانکشی از دو سر کار اجرای چینه گذاری دنبال می شود. جلوگیری از نفوذ رطوبت، سرما و سر و صدا از جمله وظایف دیوارهای خارجی است. •قطعات بدست آمده از قطعات بزرگ که با پتک به قطعات کوچکتر تبدیل شده است، توسط چکش اصلاح شده و نما سر سنگ به شکل چند وجهی درست می شود. •رج دوّم با مفروش سازی یک رج خشت خام که معمولاً به شکل خشکه چینی روی رج زیرین چینه است، اجرا می شود.

•رج حفاظتی روی عایق ایزوگام می تواند با ملات ماسه و سیمان یا ملات گچ اجرا شود. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. پایین بودن هزینههای جانبی و تنوع دتایل اجرای سرامیک خشک تاثیر زیادی بر قیمت سرامیک خشک نما داشته و اجرای نمای سراميک خشک را به شیوهای موفق در این صنعت تبدیل کرده است. انواع نمای ساختمان، که با توجه به نوع مصالح مورد استفاده می تواند از بتنی تا شیشه ای متفاوت باشد، با توجه به شرایط اقلیمی و مهم تر از آن علاقه افراد و هزینه ای که می توانند بابت نما بپردازند، طراحی و به کار گرفته می شوند. در هنگام نصب و اجرای نمای خشک، باید به آببندی دقیق همهی اجزا توجه کرد. هزینه اجرای آجر نما بسیار مختلف است و با توجه به متراژ و متریالی که در آن به کار رفته شده است هزینه آن مشخص میشود همچنین دستمزد اجرا کننده بسیار مختلف است هر چقدر اندازه ساختمان بزرگ تر و بلندتر باشد که قطعاً هزینه آن گرانتر میشود در حال حاضر اجرای آجر از نما متری N تومان تا متری N هزار تومان است ولی قیمت مشخصی ندارد همچنین هزینه برآورد شده برای اجرای مصالح آجری متری N تومان است. ᠎Data w as generat᠎ed by&nbsp https://behsaznama.com C on tent G ener​ator Demov᠎ersion᠎!

اجرای نمای خشک آجری برای لذت بخش

نماهای آجری به دو صورت خشک و تر یا به عبارتی با ملات اجرا می شود که سعی کردم هر دو نمونه را با تفکیک اتصالات مورد نیاز برای هر بخش و مدلسازی دقیق مهاربندی ها با جزئیات فازدو آموزش دهم. برای آگاهی از قیمت های به روز این نوع آجر با بخش فروش آجر اصفهان تماس بگیرید . اجرای نمای آجری به روش خشک: در اجرای نمای آجری به روش خشک؛ هیچ گونه ملاتی استفاده نمی­ شود ولی از تجهیزات مختلفی مانند چارچوب نگهدارنده، اتصالات و ریل­ های فلزی برای نصب آجر استفاده می­ شود. اجرای نمای خشک آجری یکی از مدرن ترین روش های اجرای نما می باشد که امروزه از طرف معماران، ساختمان سازها و… نمای چوبی از جمله نماهای ساختمان جذاب است که به ساختمان شخصیت متفاوتی می­ دهد. در حقیقت میتوان گفت از فضایی که در میان دیوار اصلی سازه و نمای خشک آجری به وجود میآید، میتوان به منظور تهویه استفاده کرد و یا اتصالات مختلف را در آنجا تعبیه نمود.

انواع اجرای نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مطالب بشتر وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید