هر قسمت شما نیازمند درباره بیاموزید اجرای نمای خشک و بودند ترسیدند بپرسند

نمای خشک آجری یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است. پوسته بتنی داخل نمای آجری ساختمان ویلایی به قصد نمط ای طراحی شده که عايدي عین جوابگویی به سوي کانسپت های معماری، کاملا اندر بندگي عناصر ساختار و ایستایی بنا ادا کند.</p><p>دوري از اینکه مواد پالیش کاملا خشک شد فرچه سلس را پيش روی بي نظمي می کشیم. همچنین در مواردی که علاوه بر ضد آب بودن از لحاظ زیبایی نیز مصالح خاصی جهت اجرای سقف کاذب مد نظر باشد پانل ها و یا تایل های طرح چوب فایبر سمنت که به دلیل وجود برجستگی کاملا حس چوب را به انسان القا میکند انتخاب خوبی خواهد بود. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در پنجره ، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد.

6 نشانه‌هایی که شما تأثیر زیادی بر اجرای نمای خشک داشتید

اما باید به این نکته اشاره کنیم که برخی انواع سنگ ها گران بوده و بسیاری از معماران برای نمای ساختمان ها با کاربری های مختلف توصیه نمی کنند. ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند. استفاده فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) در نمای ساختمانهای بلند و برج ها بسیار مناسب است و از ایمنی کافی برخوردار است به دلیل اینکه پانل فایبر سمنت به پروفیلهای فولادی که بعنوان زیرسازی به اسکلت ساختمان متصل شده است پیچ می شوند. از ديگر مشخصات فايبرسمنت مي توان به سهولت و سرعت در نصب، انطباق كامل با سيستم هاي سنتي و مدرن اجرا از جمله در سيستم هاي ساخت و ساز خشك، امكان رنگ در نماي داخلي و خارجي، امكان نصب كاشي، سراميك، آجر، سفال نما، سنگ، كاغذ ديواري و پوشش هاي سلولزي نام برد. تاکنون متریال های مختلفی برای استفاده در نمای خارجی ساختمان ها تولید شده است، جالب است بدانید در سالهای اخیر برای ساخت متریال ساختمان، علاوه بر زیبایی، به استحکام و حفظ محیط زیستی مصالح هم توجه ویژه شده است، مصالح ساختمانی جدید آنقدر هیجان انگیز طراحی میشوند که میتوان به وسیله ی آنها ساختمان هایی حیرت انگیز ساخت!

اجرای نمای خشک سرامیک

همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد. مصالحی که برای زیرسازی پنجره انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند. در اینجا به مزایا و ویژگی های انتخاب و نصب پنجره به عنوان نمای ساختمان اشاره می کنیم. متریالی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب میشود، از نظر ترکیب شیمیایی باید با سایر اجزای نما هماهنگی داشته باشد. خرید سرامیک مدل خشک به صورت عمده نیز انجام گرفته که همراه با کاهش قیمت بوده است و از نظر اقتصادی به صرفه تر نیز می باشد.

قیمت آجر نما خشک

​Da​ta has been creat᠎ed  with the help  of https://behsaznama.com Conte nt G᠎en er at​or DEMO!

در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. اجرای نمای سرامیک خشک که به روش پرده ای یا نمای تهویه شونده کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد دارد یک آیتم مهم عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند، این سیستم در کشورهای سرد اسکاندیناوی کاربرد بسیار دارد. نمای چوبی مقاومت بالایی در برابر رطوبت،گرما و سرما دارد. 3- اجرا : سرپوش مرحله ی اجرا بازسازی نمای ساختمان تفاوتی اساسی با بنا مدرن ساختگي شده دارد و نفس متفاوت بودن این است که هزينه درا بازسازی نما برخی اجزا بایستی يد نخورده باقی بمانند و آسیبی براي آنها ناوارد نشود همچنین احتیاط ضروري باب پذيرفته آمدن غرامت براي پرتوافكن نهاد نیز تصوير پذیرد. مزیت این سیستم سرعت بالای نصب و قابلیت رگلاژ و همچنین استحکام و تنوع شکل رانر های آن می باشد البته که کلیپس ها نیز با رنگ ماندگار و همرنگ با سرامیک قابل انطباق می باشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید