کاری که می توانید در مورد اجرای نما انجام دهید که در پنج دقیقه آینده شروع می شود

پیرامون مورد اول یعنی “عملکرد ساختمان” باید گفت، نخستین قدم در طراحی نما ساختمان توجه به کاربری آن است. محض رعایت بیطرفی باید آنچه را که جنبش مدرن واقعاً خواهان آن بود یادآوری کرد و آنچه را هم که در عمل به آن رسید خاطر نشان ساخت. معماران طراحی نما را به عنوان بخش مهمی از مراحل ساخت و ساز در همان ابتدای طراحی نقشه ها پیش می برند، زیرا طراحی نمای هر ساختمان از مواردی است که باید به تأیید شهرداری برسد. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی پروژه ها از متریال گوناگونی در ساخت آن ها استفاده شده که به طور خلاصه راجع به هرکدام توضیح خواهیم داد. به همین دلیل نحوه اجرای نمای ساختمان و متریالهایی که در آن به کار میرود، بسیار حائز اهمیت است. در معماری مدرن، نماهای آلومینیومی به دلیل کاربردهای متفاوت، از محبوبیت بالایی برخوردارند. آجر ها به دلیل شکل، کیفیت و عمر پایین زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرند. مصالح و موادی که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند، دارای تنوع بالایی هستند. امروزه نیز با توجه به اهمیت فضاهای عمومی و زندگی شهری، نمای بنا ها دارای ارزش ویژه ای می باشد.

چهار ایده‌ها که ممکن است تغییر بهترین راه شما نماهای مدرن

نمای شیشه ای حداکثر نور را وارد ساختمان می­کند. همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک مشخص است تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. کار اصلی سیم های گالوانیزه اتصال میلگرد های فرعی و نبشی های باربر به توری رابیتس می باشد. در نمای مدرن ساختمان مسکونی معمولا بیشتر از یک متریال استفاده می شود. نمای آجر از آن دسته نماهاست که نیازمند طراحی قوی است. تنوع رنگ و جنس سنگ نیز از مواردی است که در متمایز نمودن این متریال از سایر گزینه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. استفاده از نخاله های ساختمانی به جای دوغاب مخالف استانداردهای سنگ نما بوده و خطرآفرین می باشد شرکت اجرای نمای سرامیک خشک . اگر دقت کرده باشید امروزه در نمای جدید ساختمان از ترکیب دو یا چند نوع رنگ،طرح و مصالح استفاده می شود. چند نکته مهم: هم برای رنگ نما و هم برای پرایمرها ابتدا سعی کنید زوایا و گوشه های سازه را رنگ آمیزی کنید و همچنین نقاطی که دسترسی به آن ها قدری مشکل تر از نواحی دیگر است را در اولویت رنگ آمیزی خود قرار دهید. اهمیت نمای ساختمان بنا بر دلایل یاد شده و پیشرفت در عرصه ساختمان سازی و شهرسازی به ویژه در سال­های اخیر، باعث شده که طراحی نما، خود به یک رشته تخصصی تبدیل شود.

نمای بیرونی یک ساختمان اهمیت زیادی در زیباسازی یک منطقه دارد؛ بنابراین در طراحی نمای خارجی ساختمان موارد متعددی همچون استفاده از مصالح مناسب، زیبایی و متناسب بودن، میبایست مورد توجه واقع گردد. در نمای مدرن موارد زیادی وجود دارد که رعایت هر یک در کنارهم می تواند نمایی را که شما می خواهید را خلق کند. ساختمان اداری ویرا در یوسف آباد که یکی از مناطق پر تردد استان تهران می باشد، قرار گرفته است. واژه «ریشه ها» در این مقاله اشاره به ساختارهای ماندگار (و نه زودگذر) و الگویی، و همچنین تجارب و یافتههای دورههای تاریخی مربوط به آنها دارد. در طراحی ویلا مواردی مهمی وجود دارد که به کاگیری آنها می تواند نمای باغ ویلای شما را بسیار چشم نواز کند. اولین اصل در طراحی ویلای مدرن، استفاده از معماری دوبلکس و سقفهای بلند است. در طراحی نمای ساختمان استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار همچنین مصالح نوین و تکنولوژی های جدید به جذابیت نمای ساختما شما می افزاید. تناسب بین بازشوی در و پنجره ها، تراس و سایبان ها، سازه های افقی و عمودی، مصالح و رنگ ها و سایر المان های نما لازمه ایجاد این هماهنگی می باشد. Th is post h as be᠎en w​ritten by behsaznama​ C onte nt G᠎en​er᠎at​or Demov er᠎si᠎on.

ی مدرن ساختمان است.

انتخاب رنگ های تشکیل دهنده نما و به خصوص تناسب این رنگ ها با یکدیگر از نکاتی است که در حین طراحی باید مد نظر قرار داده شود. همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک بر می آید ، تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. در این ساختمان طراحان از آجر به عنوان متریال اصلی طراحی نما به کار گرفته اند. به منظور استتار کامل تأسیسات و تجهیزات، چنانچه امکان انتقال عناصر تأسیساتی و تجهیزاتی به بخشهای غیرقابل رویت میسر نباشد، طرح پوشش هماهنگ با نمای اصلی ارائه گردد. استفاده از زوایای قائم یکی از ویژگی های مهم در طراحی نمای مدرن ساختمان است. این ساختمان مسکونی چهار طبقه در منطقه لواسان تهران قرار گرفته و توسط دفتر مشاور آتی زیست طراحی شده است. این مجتمع تجاری دارای نمایی مدرن است و در شهر مشهد قرار گرفته است. نمای ساختمان علاوه بر داشتن مزایای فنی از جمله موارد گفته شده در بالا، دارای مزایای دیگری نیز هست. همچنین باید این نکته را نیز افزود که نمای هر ساختمان علاوه بر جذب مخاطب و تأثیرگذاری بر آن نقش مهمی نیز در زیباسازی منظر شهری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید