کتاب های نویسنده رولد دال

کتاب های نویسنده رولد دال

رولد دال، زاده ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶، داستان نویس و فیلم‌ نامه‌ نویس اهل ولز بریتانیا و از مشهورترین نویسنده‌ های انگلیسی، که والدینش نروژی ‌الاصل بودند و اوج شکوفایی او به‌ عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگسالان در دهه ۱۹۴۰ بود. همچنین، بیشترین آثار این نویسنده به فیلم درآمده‌ است.

مهم ‌ترین آثار نویسنده رولد دال:

غول بزرگ مهربان.

چارلی و کارخانه شکلات سازی.

جیمز و هلوی غول پیکر.

ماتیلدا.

جادوگر ها.

داستان کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی اثر رولد دال:

 

ویلی وانکا، مالک کارخانه شکلات ‌سازی، بعد از این که جاسوس‌ هایی، اسرار مربوط به کارخانه ‌اش را دزدیدند، همه کارمندانش از جمله پدربزرگ چارلی را اخراج می ‌کند و به هیچ ‌کس دیگر اجازه ورود به کارخانه را نمی‌ دهد.

یک روز ویلی وانکا به همه دنیا اعلام می‌ کند که ۵ بلیط طلایی را داخل ۵ بسته شکلات وانکا قرارداده‌ است و کسانی که بلیط ‌ها را پیدا کنند برنده بازدید از کارخانه می ‌شوند و یکی از بازدید کننده‌ ها در آخر برنده جایزه استثنایی می ‌شود. چارلی پسر خانواده ای فقیر عاشق شکلات بود و به دلیل فقری که داشتند نمی توانست برای خود شکلات بخرد. یکی از این برگه های طلایی به دست چارلی می افتد و به همراه پد بزرگ پیرش به کارخانه شکلات سازی ویلی وانکا می رود. در حین بازدید، ویلی وانکا هر کدام از بچه ‌های بد را با چیزی مربوط به نقطه ضعف شخصیت شان، وسوسه به زیر پا گذاشتن دستوراتش می ‌کند و همه ی بچه ها به جز چارلی، به نحوی از دور خارج می ‌شوند. چارلی برنده این جایزه بزرگ می شود، ویلی وانکا به چارلی می گوید که باید خانواده خود را ترک کند تا بتواند صاحب این کارخانه بزرگ شود.

در ادامه..

آدرس فروشگاه اینترنتی کتاب طلا: میدان انقلاب، خیابان انقلاب، خیابان دانشگاه، کوچه رستمی، پلاک 11 واحد 5

شماره تماس: 09128885240

https://ketabtala.com

دیدگاهتان را بنویسید