2023 است Year اجرای نمای خشک آجر

در سیستم آجر نما خشک، به یکدیگر از ملات استفاده نمی شود. نمای خشک آجری اگر به صورت صحیح اجرا شود ونیازی به استفاده از ملات ماسه سیمان و… با توجه به اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های آجر و آجرنما بسیار زیاد است، امروزه طرح های بسیار شیک و متنوع را می توان با این مصالح اجرا کرد. اجرای نمای خشک آجری یکی از مدرن ترین روش های اجرای نما می باشد که امروزه از طرف معماران، ساختمان سازها و… همان طور که از عنوان پنجره مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی پنجره با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. در ادامه این مقاله از آجر آنلاین میتوانید با این نوع اجرای نمای خشک بیشتر آشنا شوید، پس با ما همراه باشید. به شما پیشنهاد میدهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینهای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گرانتر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد.

اجرای نمای خشک سرامیک

آجر در محدوده رنگ از قرمز تا زرد بسته به مواد اولیه متفاوت می باشد. زیرا آجر نما در سایز ها و انواع مختلف تولید می گردند و قیمت آجر نما بسته به کارخانه تولید کننده، نوع آجر، زمان خرید و فصل خرید متفاوت می باشد. در این متن توضیح میدهیم که چطور بهترینها را بسته به نیازتان انتخاب کنید. پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند گردید و پس از آن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می شود. انتخاب نوع رنگ آجر متناسب با اقلیم و نوع آب و هوای منطقه بسیار بر زیبایی و چشم نوازی نهایی ساختمان کمک خواهد کرد. معماران و انبوه سازانی که سرعت و زمان اجرای پروژه های ساختمانی، برای آن ها در اولویت قرار دارد، اجرای سیستم آجر نمای خشک بهترین انتخاب برای آن ها می باشد. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روش های سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخش های بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روش های قدیمی و سنتی دانلود فایل پاورپوینت نمای خشک.

در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می گردند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. در فضای داخلی خود همچنین می توانید با استفاده از آجر سنتی فضاهایی کلاسیک و چشم نما نواز خلق کنید. جزئیات نمای خشک و طراحی آن: فرم و حجم ساختمان و حتی تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روی میزان مصرف مصالح زیرسازی و در نتیجه هزینه تمام شده اثرگذار میباشند. یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند، ولی اجرای سیستم آجر نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوک های اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد. درسیستم نمای آجر خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می گردد، سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه دارنده قرار بگیرد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

​This da​ta h as  been cre ated with t᠎he help of https://behsaznama.com C​onte​nt G en​erator Dem​oversion!

اتصالات نمای خشک

لازم به ذکر است ، این روش از اجرای سرامیک و همچنین جنس تایل های سرامیک خشک پرسلانی ، ظاهری چشمگیر به نمای پروژه آزادی بخشیده است. در سیستم اجرای نمای خشک آجری برای اتصال آجرها به هم از ملات استفاده نمی شود و از اتصالات خاصی چون گیره ها و یراق آلات استفاده می شود. اگر بخواهیم نمایی را با ملات سیمان اجرا کنیم، چیدمان آجر و دوغابریزی و سفت شدن ملات، زمان زیادی را از ما میگیرند. سیستم نمای آجر خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زباله های ساختمانی معمول و هم چنین بدون ایجاد سر و صدا می باشد. چسب مخصوص اجرای نمای دیوار با دارا بودن خاصیت الاستیک در میان بافت اجزای دیوار ، به دیوار حالت ارتعاشی داده و از شکست و فروریختن آن جلوگیری خواهد کرد. نصب صفحه ی عایق بر روی نمای ساختمان با استفاده از بست مخصوص.

دیدگاهتان را بنویسید