توصیه رایگان در متریال نمای خشک

رنگبندی هماهنگ مصالح به کار برده شده، یکی از خصوصیاتهای مهم و زیبای یک نما محسوب میشود و در صورتی که گزینش رنگ مصالح با عنایت و به شکل صحیح انجام شود، میتواند مطلوبیت و مرغوبیت مصالح استفاده شده در نمای ساختمانها را نشان دهد. در این عمل یک محافظ تهویه بین نما و عایق درست می شود، و مشکل انتقال حرارت و چگالش از بین می رود. فایبر سمنت برد می تواند در برابر آتش و رطوبت مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد و دچار خوردگی توسط حشرات نیز نخواهد شد که آن را نسبت به دیگر متریال ها متمایز می کند. معمولا نمای ساختمان های کامپوزیتی در زمان اجرای اولیه بسیار شیک و جذاب می باشند و پس از گذشت زمان با آلوده شدن نما زیبایی خود را تا حد بسیار زیادی از دست می دهند. با توجه به این مزایا، همانطور که پیشتر بیان شد، معایبی هم که در زیر آورده شده، بر این روش وارد میشود که باید با اطلاع از آنها دست به انتخاب زد چرا که در برخی موارد منجر به ایجاد خلل در روند اجرا میگردد. میزان آب اضافه شده به این رنگ باید حدود ۲۵ درصد باشد. Po st h as been g ener​ated  by  https://behsaznama.com C​ontent G en​er᠎at or D emov er᠎si on.

اجرای نمای خشک سنگ

ماندگاری رنگ نیز به مرغوبیت آجر نما افزون میشود. به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. روش اجرای نمای خشک در سیر تکاملی تاریخی نمای ساختمان تاثیر بسزایی داشته است در این این مقاله یک مطالعه تاریخی مربوط به روش اجرای نمای خشک به عنوان یکی از سیستم های منحصر به فرد اجرایی ساختمان که موجب تولید و پیدایش متریال های متنوع و جدیدی در نمای ساختمان شده است ارائه شده است. در واقع یک مقایسه فنی کامل از لحاظ ویژگی های مربوط به متریال پوشش خارجی و سیستم های نصب نمای بنا صورت گرفته است. هر دو سیستم سنتی (نمای ملاتی، تک لایه،سنگ و آجر به روش نمای ملاتی) و سیستم نمای خشک (تهویه شونده) (سرامیک پرسلانی، نصب خشک سنگ، بتن مسلح فیبری و نمای آلومینیومی) و همچنین کرتین وال ها (شیشه) در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته اند. متریال نمای خشک به چند دسته تقسیم شده که شامل نمای سنگ خشک، نمای سرامیک و شیشه و … لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت .

این متریال بعد گذشت مدت طولانی از نصب، کیفیت خود را حفظ کرده و به عمر مفید ساختمان می افزاید. این ورق ها با روکش هایی متفاومت مانند چوب استفاده می شود که قابلیت اجرا در قسمت های متفاوت ساختمان را دارد. از پنل های بتن اکسپوز می توان به عنوان دیوارپوش بجای پوشش های سنتی گچ و رنگ استفاده کرد. رنگ اکریلیک نسل تازهای از رنگهای ساختمانی است که به دلیل سازگار بودن با محیط زیست این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیار کابردی شده است. برای نصب مشهود بست های استفاده شده به طور واضحی قابل دید هستند، که شما می توانید با رنگ کردن انها را پنهان کنید. پروفیل نمای خشک: در اجرای نماهای مدرن پروفیل نمای خشک نقشی مهم را ایفا می کند.این زیر سازی ها که شالوده اصلی نما(استراکچرنما)بشمار می آیند شامل مقاطع مختلف و متنوع بسته به نوع پوشش نما و سیستم نصب آن می باشد.شرکت زیباآشیان با در نظر گرفتن محاسبات مهندسی،با استفاده از آلیاژهای مخصوص و انجام عملیات حرارتی مورد نیاز پروفیل های نمای خشک اختصاصی نما را با بهترین کیفیت تولید می نماید.کارشناسان شرکت زیباشیان ، آماده ارائه مشاوره در زمینه های مختلف مرتبط با صنعت نما می باشند .

برای نگهداری این نما از اتصالات فلزی استفاده می شود.

به دلیل تنوع بسیار زیاد متریال هایی که می توانند فینیشینگ خارجی ساختمان و نمای بنا را فرم دهند بیشترین گروه های متریالی و سیستمی که می توانند معرف و نماینده سایرین باشند از نظر تفاوت های ساختاری موجود در رفتار مابین سیستم های صنعتی و سنتی مورد آنالیز قرار گرفته اند. و در نهایت در انتخاب نوع خاصی از سیستم نمای ساختمان شرایط آب و هوای بوم، شرایط و قوانین و اولویت های افراد نقش مهمی ایفا می کند. البته از دیگر مزایای پروفیل نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان اتمام پروژه ها دارد امکان شروع نما با فاصله ای اندک از پایان یافتن اجرای پروفیل نمای خشک کلیک می باشد. آجرنما: این نوع آجر به دو دسته متعارف و پلاکی و هرکدام به دو دسته توپر و سوراخدار و بر حسب مقاومت فشاری به دو درجه ۱ و ۲ تقسیمبندی میشوند. این ورق ها به وسیله دستگاه CNC برش داده شده و فقط به شکل نمای خشک اجرا می شود. برای نگهداری این نما از اتصالات فلزی استفاده می شود. برای نصبنمای ساختمان از ملات و چسب سیمانی استفاده می شود. قابلیت تنظیم و رگلاژ یکی از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً شاهد هستیم، ایجاد درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از رگلاژ اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و …

دیدگاهتان را بنویسید