آیا این نمای کامپوزیت {اشتباهات} را مرتکب می شوید؟

تفاوت نمای سنگی و نمای کامپوزیت; پس از متراژ منزل و دیگر امکانات، نمای ساختمان یکی از دلایل مهم در انتخاب منزل مسکونی برای مشتریان است. سنگ نما یکی از متریال های شیک و زیباست که عموم مردم آن را می پسندند و بسیار رایج می باشند.سنگ نما دارای رنگ های مختلفی است که با توجه به سبک ساختمان و کاربرد آن می توان سنگ مورد نظر و مناسب را انتخاب کرد.مثلا برای ساختمان مسکونی و ساختمان بیمارستان یک طرح سنگ استفاده نمی شود و با توجه به محیط می توان سنگ مناسب را به کار گرفته و بنایی منبع زیبا خلق کرد. روکش، لمینت و کامپوزیت ونیر از نظر ظاهری شاید مشابه هم باشند، اما از نظر میزان پوشانندگی باهم متفاوت هستند. اما در حال حاضر در تولید کامپوزیت های مدرن امروزی همه لایه ها در مقابل آتش سوزی مقاوم بوده و وزن آن در هر متر مربع نهایتا ۵ کیلوگرم خواهد بود. به همین دلیل در مناطق با آب و هوای سرد و مرطوب لازم است که برای جلوگیری از این امر راه حلی در نظر گرفته شود.

قیمت اجرای نمای کامپوزیت ساختمان

مورد قابل توجه این است که باید حتما به معایب و مزایای متریال و مصالح مورد نظر توجه کرد که چه متریالی مناسب تر است.سنگ در نمای ساختمان بسیار شیک می باشد اما دارای مزایا و معایبی است.سنگ وزن زیادی دارد و حساسیت بسیاری در نصب دارد. ورق کامپوزیت دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی اعم ازاشعه آفتاب، باد، باران و برف می باشد.ورق کامپوزیت رنگ های متفاوت و جذابی را داراست که پیمانکار و طراح ساختمان با توجه به شرایط و کاربرد ساختمان آن را انتخاب می کند.ورق کامپوزیت بسیار انعطاف پذیر می باشد و می توان آن را به اشکال مورد نظر تبدیل کرد.نمای کامپوزیت قابل شست و شو است و می توان بعد از آلودگی و کثیف شدن آن را تمیز کرد.وزن ورق کامپوزیت نسبت به سنگ نما بسیار کمتر می باشد و حمل آن آسان تر است. نکته مورد توجه این است که سنگ باید عاری از هرگونه ترک، شیار، رگه های سست، پوسیدگی و شکستگی باشد.لازم به ذکر است که هرچه سنگ نفوذ پذیری بیشتری نسبت به آب داشته باشد مقاومت کمتری در برابر آلودگی دارد و سریع تر به راحتی می شود.

تفاوت بین نوسازی نمای ساختمان و بازسازی نمای ساختمان در این است که عملیات بازسازی کارهای بیشتر و پایه ای تری باید انجام بشود.نسبت به زمانی که ما قصد نوسازی نمای ساختمان را داریم. انتخاب و انجام می شود. در این مقاله به برخی مزایا، معایب و تفاوت نمای سنگی و نمای کامپوزیت پرداختیم.امیدواریم با توجه به مطالب، انتخاب مناسبی انجام دهید.در مقاله فواید استفاده از ورق کامپوزیت در نما می توانید مطالب بیشتری در این باره کسب کنید. اینکه فرد نصاب آموزش دیده باشد، نکته قابل توجه و تاملی است که پیمانکار باید به آن توجه کند. ملکی با بیان اینکه گزارشها و اظهارات شهود حاکی از این است که این حادثه مورد مفقودی نداشته است، گفت:با این وجود آتشنشانان عملیات جستجو را ادامه دادند و خوشبختانه فرد دیگری از محل پیدا نشد. نانوپوششهای آب گریز اخیراً کاربردهای گسترده ای در صنعت ساختمان پیدا کرده اند. که با پیشرفت در صنعت کانکس سازی استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی در ساخت سازه ها به کار میرود. روش H و روش L از جمله روشهایی است که در نصب آلومینیوم کامپوزیت مورد استفاده واقع میشود. علت اين است كه در روش hanging لبه هاي برگشتي بخاطر عرض پانچ روي ورق بيشتر ميباشد.

جنس این هسته نیز از پلیاتیلن است و در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی از خود نشان میدهد. مقاومت ورق کامپوزیت 60 برابر بیش تر از سنگ گرانیت 3 سانت می باشد. در برابر آتش بسیار مقاوم و ضد زلزله می باشد. زیرا اگر سنگ ها در نما بصورت صحیح نصب نشوند امکان سقوط سنگ و آسیب دیدگی افراد و اشیا (ماشین) را در پی دارد. ورق کامپوزیت طرح سنگ با داشتن ظاهر طبیعی و بافت سنگ ، مشکلات مواد معدنی و طبیعی را که به مرور زمان می تواند به آن آسیب وارد کند همچون : شکستگی و ترک خوردگی ، تاثیر منفی باران های اسیدی بر رنگ سنگ ، شل شدگی و سقوط سنگ از نما ، تغییر رنگ به واسطه تابش اشعه ماورای بنفش خورشید و … در دنیای امروز بکارگیری و استفاده از متریال های طبیعی همچون سنگ طبیعی برای نما و دکوراسیون داخلی می تواند مشکلاتی نظیر سختی در اجرا ، افزایش وزن ساختمان ، کدر شدن و تغییر رنگ آن در اثر تابش نور خورشید و … این روش بدین جهت مورد استفاده قرار میگرد تا مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاومت می کند و به سادگی از هم پاشیده نمی شود.

​Th is da ta was ​done by behsaznama C᠎on᠎tent Generat or  DEMO !

دیدگاهتان را بنویسید