جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک یک به‌طور باورنکردنی آسان تکنیک که برای همه کار می‌کند

نمای خشک شیوه ای در اجرای نمای ساختمان است که به جای استفاده از ملات ساختمانی برای چسبندگی میان اجزا از اتصالات و تجهیزات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. آجر ۷۳۱ تعداد ۴۰ قالب در هر متر مربع با بندکشی ۱سانتی نیاز است.آجر ۵.۵۲۲ تعداد ۷۲ قالب در هر متر مربع نیاز است. چرا که تعداد افرادی که طرفدار نمایی مدرن و کلاسیک در کنار هم می باشند رو به افزایش است. دمای مناسب نگهداری بین ۵ تا ۳۵ درجه است. این کار موجب می شود تا بعد از خشک شدن ملات نما به دیوار اصلی ساختمان بچسبد . از آن جا که این متریال به صورت پنل مورد استفاده قرار می گیرد، به اجرای نما سرعت بخشیده و نتیجه تمیزتری نیز ارائه خواهد داد. بر همین اساس لازم است بدنه و فونداسیون ساختمان هم با استفاده از مواد و مصالح مقاوم ساخته شود. قیمت شاسی کشی نما و زیرسازی تحت تاثیر عوامل مختلفی ممکن است دچار تغییر شود. در شاسی کشی نمای سیمانی از میلگرد، رابیتس و قوطی فلزی استفاده میشود. ایده­ ی استفاده از دانه­ های مرمری و سرامیکی در نمای ساختمان توسط یک شرکت ترکیه ­ای ارائه شده است که به آن بایرامیکس گفته می ­شود.  Th​is post was writt᠎en by https://behsaznama.com Content ᠎Ge᠎nera᠎to r ​DEMO​!

شرکت اجرای نمای خشک

به عنوان مثال رنگ قرمز بسیار بین مصرف کنندگان برای ساختمان های مسکونی و اداری متداول است. این نوع نما از مقاومت بالایی برخوردار است که مجریان نما آن را به عنوان متریالی با کمترین میزان جذب آب اجرا می کنند. مهمترین جزء از نمای خشک، همان متریال اصلی است که میتواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد. همین امر باعث کاهش نیروی زلزله بر ساختمان می شود و این مورد منطبق یا نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران و بقیه آیین نامه های زلزله جهان است. در روش پنهان علاوه بر مقاطع آهنی مقاطع آلمینیومی نیز در زیرسازی سرامیک به کار می رود و به همین دلیل است که هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به روش پنهان نسبت به روش نمایان دارای هزینه بالاتری است. فضای تهویه: فضایی خالی است بین نما و بدنه ساختمان که از انتقال رطوبت به ساختمان جلوگیری می کند. از مزایای نمای خشک وزن کمتر و مقاومت بالا است.

فضایی که بین لایه عایق حرارتی و لایه رویی نما وجود دارد و اصطلاحا به آن فضای تهویه نیز می گویند حکم لایه ضد رطوبتی را داشته و مانع از انتقال رطوبت به بدنه ساختمان می شود. این عمل باعث می شود مسیر را برای انتقال نمکها به سطح آجر مسدود میکند. با مهیا کردن درز انبساطی قائم و نیز وجود فاصله زیر نبشی تکیه گاهی (که به عنوان درز انبساطی افقی عمل میکند) نمای آجری، به پانلهای منفرد مجزا تبدیل میشود که قابلیت انبساط و انقباض را دارند، به طوری که به سازه و دیواره پشتیبان نیرویی وارد نمیشود. به عنوان مثال برای اتصال پنل های رسی، سنگ و آجر از تجهیزاتی به نام ریل، پیچ و … آجر نمای سنتی از میان انواع مختلف آجر این قابلیت را دارد تا با رنگ بندی متنوع خود زیبایی بخش سازه، با وزن کم خود موجب مستحکم شدن هر چه بیشتر سازه و در نهایت با قیمت مناسب خود موجب اداره هزینه های پروژه می شود. استفاده از انواع رنگ آمیزی نمای آجری در کنار هم می تواند منظره جذابی ایجاد کند اما باید توجه داشت رنگ هایی که برای هم نشینی یکدیگر انتخاب می شوند در اجرای نمای آجری با یکدیگر همخوانی داشته باشند. ᠎Th is w᠎as cre᠎ated by https://behsaznama.com C​onte​nt Gen᠎er ator Demoversion .

اتصالات نمای خشک

عایق حرارتی: با استفاده از چسب و یا اتصالات مکانیکی به بدنه اصلی و یا دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. آجر نما نسوز کد AP44 آذرخش به دو روش خشک و یا ملاتی قابل اجراست. اینگونه نماها که با استفاده از آجر نمای سنتی قابل اجراست، علاوه بر جدید بودن با ایجاد حس نوستالژیک موجب ایجاد دلگرمی و حس امنیت خاطر در نگاه بیننده می کند. استفاده از آجر سنتی علاوه بر اینکه دمده نمی شود، رنگ و بافت با دوام و ماندگاری داشته و قابلیت اجرای آن در طرح ها و انواع آجر چینی دارد و به نوعی از امتیازات برتر این آجر محسوب می شود. برای همین تمهیداتی در جهت اینکه ساکن بتواند ببیند بدون آنکه دیده شود اندیشیده شد. تنها در هنگام استفاده از این محصول دقت کنید پیش از استفاده از چسب از پلاستر سیمانی استفاده نمائید، ضمن آنکه از گستردگی چسب بر روی تمامی سطح اطمینان حاصل کنید چرا که وجود خلل و فرج در میان بافت ها موجب نفوذ آب ، رطوبت و هوا به میان بافت و خسارت به سازه خواهد شد. برای داشتن نمایی زیبا و جذاب علاوه بر شناخت نوع آجر و همچنین انتخاب هوشمندانه رنگ و ترکیب آن با فضا مواردی دیگر لازم است که به آن دقت کنید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید